Számos gyártónak könnyű dolga van, ha valami öreg autót kell előásni egy olyan igazán elegáns kiállításra, mint a Concours d’ Elegance, amit hamarosan a kaliforniai Pebble Beach-en rendeznek meg és a patinás régi autók mellett gyakran hoznak ki különleges tanulmányautókat is. Sőt, egyes autómárkák a leleplezést is erre a rangos eseményre teszik, elvégre a fejlett szépérzékű és érdeklődő tekintetek itt egészen biztosan megtalálják az autót.

A japánok prémium márkája, az Infiniti viszont csak 1989-ben tette be a lábát a színes autóiparba, ezért igazán régi autót aligha tudnának kiállítani. Ennek ellenére zseniálisan oldották meg a feladatot. Hiába nincs 1930-as évekbeli versenyautójuk, az nem feltétlenül jelenti azt, hogy ne tudnának csinálni egyet. A tervezőknek remek kihívás, hiszen a jövő helyett most a múlt stílusjegyeit kell előhúzni és összedolgozni a mai formai jegyekkel, amikről azonnal megismerünk egy Infinitit.

Elképesztően szép a múltba kacsintó Infiniti koncepció 1

„Mi lenne, ha találnánk Japán déli csücskében egy istállót, ahol áll egy 70 éve szemünk elől rejtve maradt versenyautó? Mi lenne, ha ebben az autóban visszaköszönnének az első Japán Grand Prix versenyek szellemisége és az Infiniti mai formanyelve? Vajon hogyan nézne ki?” – mondta el a retrós versenygép mögött lévő alapfelvetést Alfonso Albaisa, az Infiniti dizájnért felelős alelnöke.

A Prototype 9 nevezetű tanulmányt a Nissan Atsugi design studio készítette, mely a modern technológiákat kutató részleggel együtt dolgozva alkotta meg az autót. A ’30-as éveket idéző együléses versenyautót ugyan kézzel szerelték össze és formázták meg. A hátulja például alumíniumból készült és kézzel igazították rá a lézervágott acél vázra.

Elképesztően szép a múltba kacsintó Infiniti koncepció 23 Elképesztően szép a múltba kacsintó Infiniti koncepció 24

Bár az ilyesmi versenyautókat valami ordas sornyolcas vagy V12-es motor hajtotta, az Infiniti hosszú gépházteteje alatt ilyet egészen biztosan nem találunk. A hajtás a Nissan Leafhez hasonló elektromos rendszer, melynek teljesítménye 148 lóerő. Kevésnek hangzik, de a mindössze 890 kilogrammot nyomó Prototype 9-est 5,5 másodperc alatt gyorsítja 60 mérföld/órás (kb 97 km/óra) sebességre.