Tizenkét éve már annak, hogy a Lotus emissziós okokból kidobta korábban használt Rover-blokkját, és áttért a Toyotától vásárolt, 1,8 literes, kompresszoros négyhengeresre. Ezt az évek során egyre élesebbre faragták, most pedig a kiforrott motort visszaadták a Toyotának, hogy az a lehető leghihetetlenebb helyre építse be azt.
Még idén márciusban jelentették be, hogy megépítik a Yaris GRMN (Gazoo Racing tuned by Meisters of the Nürburgring) tüzes kisautót, amely azóta elkészült, sőt, elő is jegyezhető – összesen négyszáz ember részesülhet abban az örömben, hogy egy 212 lóerős törpével örömködhessünk.
A kompresszoros motor nagy előnye, hogy imádja a magas fordulatszámokat: a Yaris orrában 6800/percnél éri el csúcsteljesítményét a blokk – a hátrány, hogy az egyébként masszív, 249 Nm nyomatékcsúcshoz is sokat, 5000/percig kell forgatni a motort. Ezekkel az értékekkel a Toyota Yaris GRMN sarokba küldi a VW Polo GTI-t, a Ford Fiesta ST-t, főleg, mert menetkész tömege alig több, mint 1,1 tonna: az egyelőre nem homológ adatok szerint 6,3 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 230 km/óra.