A Rheinischen Post lapnak adott interjúban Maria Krautzberger annak a véleményének adott hangot, hogy napirendre kellene venni a dízel és a benzin üzemanyagok adótartalma közötti különbség kérdését. „A dízellel autózók literenként 18,4 centtel fizetnek kevesebbet, mint a benzinesek” – mondta, hozzátéve, hogy ez évente 7,8 milliárd euró bevételkiesést jelent a költségvetésnek, ebből 3,5 milliárd csak a dízeles személygépkocsik után.
Rámutatott: a dízelautókra kivetett magasabb adót leszámítva az állam gyakorlatilag évente másfél milliárd euróval támogatja a dízelautók használatát. Ehhez képest az elektromos mobilitás elterjedésének a támogatására mindössze egymilliárd euró szolgál, és az is csak 2020-ig.
Az Umweltbundesamt elnöke hangsúlyozta, hogy a hivatal következetesen törekszik mindenféle „környezetkárosító támogatás” leépítésére, beleértve a dízelüzemanyag adóelőnyét is. Az ilyen támogatásoknak köszönhetően szennyezhetik a dízelautók is a városok levegőjét – mutatott rá.
Az autóipar válaszút elé érkezett, mivel számos nagyváros a levegő magas nitrogén-oxid-szennyezése miatt a dízelautók kitiltását vette fontolóra. Emiatt már meg is indult a dízelautók részarányának csökkenése az új autók eladásában.
A nemrégiben tartott dízelcsúcson a politikai és iparági vezetők között létrejött megállapodás értelmében az autóipar több millió dízelautót készül a motorvezérlő szoftver frissítésével „tisztába tenni”. Az autógyárak emellett sorra jelentik be kedvezményeiket is az új dízeles modelljeik vásárlására a régi dízelautók bontóba küldése fejében.