Az Automotive News beszámolója szerint a Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) főhadiszállására számos kínai autógyártótól futott már be árajánlat. A jelek szerint egyik sem bizonyult elég vonzónak ahhoz, hogy ráharapjon Sergio Marchionne, a vállalatcsoport atyaúristene, ám ha bármelyik cég komolyan gondolja a fúziót, és rálicitál korábbi ajánlatára, rövid időn belül megköttethetik az üzlet, ami átrendezheti az erőviszonyokat az autóiparban.
A kérőjelöltek között van a Guangzhou, a Geely, a Dongfeng és a Great Wall. A Guangzhou már most is gyárt közösen autót a céghez tartozó Jeep márkával, a Geely pedig úgy vásárolja az európai márkákat (Volvo, Lotus vagy a London Taxi), mintha gyűjtené őket. Pedig a háttérben állítólag a kínai kormány áll, amely arra ösztönzi a hazai nagyvállalatokat, hogy a legkülönfélébb iparágakban lépjenek fúziókra a világ nagy cégeivel.
A másfél billió dolláros ösztönző projektnek zamatos hozadéka volna az FCA, ugyanakkor nem csak Peking örülne az egyesülésnek, hiszen az európai-amerikai márkának így jó esélye nyílna megvetni a lábát a hatalmas kínai piacon.
Marchionne korábban a Volkswagennel és a General Motorsszal is hírbe hozta magát, ám egyiküket sem érdekelte különösebben a lehetséges összeborulás.