Miután kiderült, hogy a fúzióra törekvő Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) Kínában keres kérőt magának, számos helyi autógyártó, így a Geely Automobile Holdings neve is felmerült potenciális érdeklődőként a 20 milliárd dollár piaci értéket képviselő vállalatcsoport iránt.

A Geely ügyvezetője szerint nincsenek ilyen jellegű terveik, de „más kínai autógyártók bizonnyal felgyorsíthatnák saját fejlődésüket egy ilyen fúzióval.” A márka anyavállalata, a Zhejiang Geely Holding Group állítólag tárgyalásokat folytatott 2016 végén, ám azok végül nem vezettek sehova. A kínai nagyvállalat három hónapja vásárolta meg a maláj Protont és azzal együtt a brit Lotus sportautómárkát.

Akárhogy alakulnak is a dolgok, az FCA nemzetközi megítélésének jót tett, hogy állítólag visszautasította a túlságosan alacsony ajánlatokat: erre a magabiztos lépésre 10 százalékot emelkedve 19 éve nem tapasztalt értékre ugrott a cégcsoport részvényeinek értéke. Az FCA nem kommentálta az értesüléseket.

A Geely-nek nem kell a Fiat 1

Letisztult vonalvezetésű újdonság a Geely Boyue: egyértelműen profitált a kínai márka abból, hogy anyavállalata felvásárolta a Volvót.

A Geely egyébként tegnap tette közzé első féléves eredményeit: a márka profitja megduplázódott, amit szakértők a Volvóval való összefonódásnak, illetve a svéd márkától kapott formatervezői támogatásnak tulajdonítanak.