A klasszikus roadster-receptet követve hosszú orral, tömpe farral, elnyújtott sziluettel és bőséges tengelytávval építette meg a Z-széria legújabb példányát a BMW. Ugyanakkor a motortér valamivel mégis csak rövidebb lett, így a pilóta minden eddiginél közelebb került a jármű tömegközéppontjához.
A dizájn a Concept 8 tanulmányon vázolt irányt követi. Különösen izgalmas az elhúzott lámpatestek egymás fölé, nem pedig egymás mellé rendezett fényforrásai, az első kerék mögötti Air Breather fékhűtő-nyílás mögött elinduló, dupla karaktervonal, amelyet mintha az itt kilépő levegő formált volna meg, az optikailag a talajba préselt küszöb, a szénszálas elemmel kombinált, hatalmas első légbeömlők.
Ez azonban csak a kezdet. A túlméretes vesék szinte rádőlnek a menetszélre, a motorházfedélbe hosszirányban vágott szellőzők kopoltyúként hatnak.
Hátul minden az optikai szélesítés nemes célját szolgálja, az L-alakú lámpáktól kezdve a csomagtérfedél teljes szélességében húzódó légterelőn át a masszív kerékdobokig.
Az utastér ugyanabban a különleges narancs árnyalatban pompázik, mint a karosszéria, a kint és a bent között csupán egy vékony krómcsík von határt. A vezető környezete ugyanakkor fekete, így nem csillog, nem vakít, nem vonja el a sofőr figyelmét.
A digitális műszeregység és a központi monitor gyakorlatilag egy magasságba került, és bár utóbbi a középkonzol határozottan kiemelkedő tömegén kapott helyet, a vezető szemszögéből nézve gyakorlatilag egybefüggő kijelzőfelületet alkotnak, ami gyorsabbá, ösztönösebbé és biztonságosabbá teszi az információk befogadását. A szélvédő alján head-up kijelző kapott helyet.
A képet szénszálas küszöbbetétek és az üléskárpitba vágott, hatszögletű mintázat teszi teljessé.
Műszaki tartalomról egyelőre nem nyilatkozik a BMW, ám megígérték, hogy egy éven belül érkezik a szériaverzió.