A Hyundai évek óta gyárt közúti forgalomra alkalmas hidrogén üzemanyagcellás járművet – indokolt a nyakatekert megfogalmazás, mert az ix35 FCEV modellt gyakorlatilag csak közületi felhasználóknak adták kölcsön, klasszikus értelemben vett értékesítés nem zajlott : ezen a téren a Toyota Mirai vezet.

Mindenben jobb, de elég ennyi? 1

Na de ennek vége lesz, ha forgalomba kerül a Hyundai újdonsága, a csinos crossover gúnyába csomagolt üzemanyagcellás családi jármű.

Elődjéhez képest további 9%-kal javult a hajtáslánc hatásfoka, amely így most eléri a 60%-ot – a benzinmotoroknál jelenleg 42 százalék a top. Ez azt jelenti, hogy a koreai tesztnormák szerint 580 kilométernél is többet tehetünk meg egyetlen tankolással. Maga a tárolási struktúra is átalakult: a korábbi két, eltérő méretű tartály helyett három egyforma kapacitású tankban tárolják a hidrogént; különböző világelső béléstechnológiáknak köszönhetően vékonyabb héjúak, így azonos méret mellett nagyobb kapacitásúak lehettek a tartályok.

Mindenben jobb, de elég ennyi? 17

Az új modellnek a teljesítménye is nagyobb, eléri a 163 lóerőt (+20%.) Javultak a hidegindítási tulajdonságok, akár mínusz 30-ban is elindítható a kocsi. Az ezt lehetővé tevő, új alkatrészek járulékos haszna a kedvezőbb gyártási költségek.