A villanyautók, a hibridek, de egyre gyakrabban a tisztán belső égésű motorral hajtott járművek is előszeretettel alkalmazzák a fékenergia-visszanyerő, idegen szóval regeneratív vagy rekuperatív fékrendszert. Ebben a lassító hatást nem a mechanikus fék súrlódása, hanem mágneses mező hozza létre, és miközben lassul az autó, a tekercsben áram indukálódik, így tehermentesíthető, vagy akár ki is váltható az autó hagyományos, motorral meghajtott generátora. A megoldás nem csak a fogyasztást csökkenti, hanem a mechanikus fék kopását is: rendszeresen hallani olyan hibridekről, amely akár 100 ezer kilométert elmennek eredeti féktárcsával.
Pontosan erre építi új koncepcióját a Continental, amikor úgy méretezte a fékberendezést, hogy az kiszolgálja az autó élettartamát – más kérdés, hogy a nyugati piacokon ez nem tíz-tizenöt, hanem négy-hat évet jelent, de most ne hasogassunk szőrszálakat.
Ha viszont nem kell cserélni, gondolkodott a Conti, akkor akár fixen be is építhetjük a rendszerbe, mondjuk a felni részeként – ezzel egyszerűbb és főleg könnyebb lesz a futómű. További előny, állítják, hogy az új megoldás (amely egyébként mégsem olyan új, hiszen a motorkerékpár-iparban jó ideje alkalmazzák már, ha nem is széles körben) csendesebb fékműködést eredményez.
A lényeg mégis csak az, hogy a tartósabb mechanika a megfelelően hangolt regeneratív fékezéssel együtt nagyságrendekkel hosszabb féktárcsa-élettartamot eredményez, amivel ha mást nem, az autóipari hulladék mennyiségét csökkenthetjük.