A világ talán legnagyobb veteránautó-ünnepén, a kaliforniai Pebble Beach Concours d’Elegance kiállításon rántották le a leplet arról a Jaguarról, amelyet egy osztrák származású, New York-i luxusautó-importőr személyes elképzelései szerint álmodott meg és kivitelezett a nagyszerű Sergio Farina még 1954-ben.

Az autó előéletéről itt olvashatsz, a felújítás részleteit viszont csak most tette közzé a stáb.

Bizonyos hiányzó alkatrészeket – mint a lökhárítók vagy a krómdíszek – az eredeti fényképek alapján, kézzel készítettek el, másokat modern technológiával, háromdimenziós nyomtatóval hoztak létre. A hátsó ablak pótlásához megalkották az ablakkeret térbeli modelljét, és ennek alapján gyártatták le a szélvédőt.

Újra él a világ egyik legritkább autója, hajts fejet előtte! 1

A felújítás során derült ki, hogy az autót valamikor újrafestették és az üléskárpitokat is lecserélték. A restaurátorok azonban az eredeti állapotot szerették volna helyreállítani, ezért addig kutattak, amíg (az összes csavar eltávolítása után, az első szélvédő alatt) nem találtak egy apró, átfestetlen felületet – az innen vett színmintából aztán kikeverték az eredetivel azonos árnyalatot. Hasonló szerencséjük volt a kárpitozással: megtalálták az eredeti bőr javítófoltját. A kárpit és az ajtóborítás mintázatát a Pininfarina azonos korszakból származó munkáit elemezve következtették ki.

Összességében vadonatúj az autó orra, a hátsó kerékdobok, a kerékdobbélések, a csomagtartó padlója, a küszöbök és az ajtópanelek. A teljes vázszerkezetet és a futóművet is fel kellett újítani és újrafesteni, pótolni a hiányzó lökhárítókat, a szélvédők keretét, valamint a teljes belső burkolatot. A krómozásoknak csupán a 80 százalékát sikerült helyreállítani. A felszereltség a Jaguar korabeli normáit követi.

A motort az utolsó csavarig felújították: az XK 120 3.4 SE sorhatos blokkot kettő SU H6 porlasztó táplálja, legnagyobb teljesítménye 182 lóerő 5300/percnél.

Az autó további sorsa egyelőre nem ismeretes.