Szándéknyilatkozatot írt alá elektromos autókat gyártó közös vállalat alakításáról az amerikai Ford a kínai Anhui Zotye Automobile autógyárral. A közös vállalatban 50-50 százalékos arányban vesznek részt az alapító felek.
Az Anhui Zotye vállalat piacvezető Kínában a kompakt elektromos autók gyártásában. Idén januártól júliusig a cég 16 ezer elektromos autót értékesített, 56 százalékkal többet, mint tavaly. Kínában rohamos ütemben bővül az elektromos autók piaci forgalma az értékesítésre adott állami támogatásnak köszönhetően.
A Ford már áprilisban bejelentette egy hibrid autókat gyártó közös vállalat létesítésének a tervét a kínai Chongqing Changan Automobile vállalattal.
Nem véletlen, hogy nem önállóan dolgoznak a nagy autógyárak Kínában, ott ugyanis törvény írja elő, hogy együttműködésre kell lépniük helyi partnerekkel ahhoz, hogy szeletet hasíthassanak ki maguknak a kínai elektromosautó-piacból.
A Tesla, a Daimler és a General Motors már meg is tették az első lépéseket az elektromos autók gyártásának a beindítása felé Kínában, és a Volkswagen is megkezdte saját elektromos autójának kifejlesztését egy kínai helyi partner bevonásával.
Korábban több együttműködésben született villanyautót is kipróbált a Vezess Kínában, így vezettük a Denzát, amely egy elektromos Mercedes új ruhában, illetve a Zinoro 1E-t, amely egy elektromos BMW X3.
Nem véletlen, hogy a Ford is Kínában bővít, hiszen ez a világ leggyorsabban fejlődő autópiaca, hagyományos és elektromos autókra vonatkozóan is. Becslések szerint 2025-re évi hatmillió alternatív hajtású járművet adnak majd el, amelyből 4 millió lesz elektromos.
Hazánkban a nyáron jelent meg a Ford kínálatában az elektromos hajtás, a Ford Focus Electic forgalmazása indult el. Ide kattintva olvashatod el a Vezess tesztjét a kocsiról.