A Volkswagen kiállt a dízelcsúcson született megállapodás eredményei mellett a német szövetségi környezetvédelmi miniszter kifogásaival szemben.

„A dízelcsúcson nagyon észszerű kompromisszum született” – szögezte le a Volkswagen szóvivője a német dpa hírügynökség megkeresésére adott válaszában. „Késedelem nélkül megvalósítható utólagos módosításokban és az autók lecserélésének az ösztönzésében állapodtunk meg. Ehhez képest a széleskörűen alkalmazható hardvermegoldások kifejlesztése és hatósági engedélyeztetése éveket venne igénybe” – mutatott rá.

A német szövetségi környezetvédelmi miniszter Barbara Hendricks szerdai nyilatkozatában környezetvédelmi szempontból elégtelennek nevezte a dízelcsúcson született megállapodást a dízelmotorok vezérlőszoftverének frissítéséről, és a régi dízelmotorok hardveres átalakítását követelte megoldásként. A szövetségi környezetvédelmi hivatal mérései szerint ugyanis közel hetven német város levegőjének nitrogén-oxid-terhelése még a dízelautók szoftverfrissítése után is a megengedett érték felett fog maradni.

A Volkswagen szóvivője nyilatkozatában viszont hangsúlyozta, hogy a hardveres módosítás technikailag eleve csak az öreg dízelautóknak egy bizonyos hányadánál jöhetne szóba mint megoldás, és akkor is csak aránytalanul magas költségek mellett, ráadásul meglehetősen kétséges eredményekkel.

Ezzel szemben a dízelcsúcson az öreg dízelautókra adott roncsprémiumról született megállapodás a fenntartható mobilitást támogató környezetvédelmi alap kedvezményeivel együtt a levegő minőségét tartósan javítani képes eredményt hozhat már rövid és középtávon is. A szóvivő szerint a Volkswagen konszern legújabb generációs motorjainak környezetvédelmi szempontból nehezen kifogásolható paramétereire is.

Érthető a Volkswagen hozzáállása, hiszen az új autók eladása még kedvezménnyel is jobban megéri, mert az segíti a gyárak általános költségszintjének csökkentését is, bevételt hoz, míg a régi modellek  javítása csak költséget termel.