Az Opel és a PSA legbelső berkeihez közel álló források arról tájékoztatták a sajtót, hogy minden egyes munkanapon mintegy négymillió euróval, azaz 1,2 milliárd forinttal nő az autógyártó vesztesége.
Az Opel nem kommentálta a hírt, de a márka új tulajdonosa, a PSA Peugeot Citroën konszern számára aligha meglepetés a bukás: Carlos Tavares vezérigazgató még májusban úgy nyilatkozott, hogy az év végéig további veszteségekkel számolnak az Opel részéről, ugyanakkor hozzátette, hogy 2020-ra +2, 2026-ra pedig +6 százalékra szeretnék felhozni az ex-német autógyártó jövedelmezőségét.
Az Automobilwoche szerint a szigorú európai károsanyag-kibocsátási előírások kényszerítették olyan extrém mértékű – állítólag évi egymilliárd dolláros – kutatás-fejlesztési kiadásokba az Opelt, ami felemésztette a márka üzemi hasznát.
Augusztus végén állítólag az Opel, a PSA és a GM vezetői magas szintű tárgyalásokon vitatták meg a jövő stratégiai irányait. A német hetilap szerint az Opel számos területen a maga útját járhatja, a szakszervezet viszont a kutatás-fejlesztési részlegek radikális létszámcsökkentésétől tartanak.