Észak-Amerikában már bemutatkozott, hozzánk csak most érkezik majd meg a Honda CR-V új kiadása, méghozzá rögtön egy különleges hajtáslánccal: a 2,0 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotorhoz villanymotor, valamint külön generátor/önindító csatlakozik. Sebességváltója egyáltalán nincs az autónak, egyetlen fix áttételű erőátviteli rendszere gondoskodik a folyamatos és zökkenőmentes nyomatékátvitelről.

Eltűnik a dízelmotor a Honda CR-V-kínálatból 1

Az i-MMD (intelligent Multi-Mode Drive) hajtáslánc nemcsak váltót, de a hibrideknél szokásos üzemmódkapcsolót sem kínál: maga dönti el, hogy az adott helyzetben elektromos, hibrid vagy belső égésű (máshol ’power’ vagy ’sport’) üzemben tud-e a legjobban működni. Mindez azt is jelenti, hogy az autó képes lesz tisztán elektromos meghajtással, károsanyag-kibocsátás nélkül haladni.

Eltűnik a dízelmotor a Honda CR-V-kínálatból 11

Az elődjénél nagyobb, erőteljesebb kiállású, méretesebb kerekeivel és vékonyabb tetőoszlopaival határozottan izmosabb megjelenésű CR-V most először mutatja meg magát Európában; a prototípus stíluselemei a szériaverziót vetítik előre. Ebben az értelemben a hibrid hajtáslánc is emblematikus: az új CR-V-hez már nem kínál dízelmotort a Honda.