A webshopok korában lassan kezdik értelmüket veszíteni a hagyományos boltok. Az autóértékesítés ugyan még tartja magát, de itt is komoly kísérletek vannak az emberi interakció minimumra szorítására, az idő- és energiatakarékos megoldásokra.
A Peugeot ’Order Online’ rendszere idén januárban élesedett be Angliában, és még aznap megvették rajta az első autót. Azóta közel egymillió látogatójuk volt (nyilván nagy részük nézelődni ment csak oda, mint egy valódi szalonban), több mint 130 ezer autót konfiguráltak, és sokan a szerződéskötést is innen kezdeményezték – a hülye statisztikákat kedvelők örömére közöljük, hogy csütörtök délután az online autóvásárlók kedvenc időpontja.
És hogy minek ehhez telefonfülke? Nyilván semmiért, a Peugeot csak azt akarta ezzel demonstrálni, hogy ma már bárhol vehetünk autót, akár egy telefonfülkében is…
De azért megadták a módját: a külön kóddal nyitható fülkében táblaszámítógép várja az érdeklődőket, akik akár innen is megvehetik Peugeot-jukat, beszámítást ajánlatot kérhetnek régi autójukra, vagy tesztvezetést foglalhatnak.