Hosszas előkészítés után leleplezték a világ legnagyobb számban eladott tisztán elektromos üzemű személyautójának a második generációs modelljét. A Leaf iránymutató szerepet tölt be a Nissan kínálatában; fedélzetén debütálnak olyan technológiák, mint a teljesen automatikus parkolórendszer vagy a gyorsítást és a lassítást egyetlen pedállal megvalósító elektronikus pedál (e-pedál.) A 2018 januárjától forgalmazott autó legnagyobb vívmánya mindazonáltal a 378 kilométerre növelt hatótávolság.
Az új modell villanymotorja 150 LE teljesítményű, legnagyobb forgatónyomatéka 320 Nm, szemben a jelenlegi 109 LE/254 Nm értékekkel; a 144 km/óra végsebesség nem változott. 2018 végén megjelenik egy nagyobb kapacitású akkumulátorral szerelt, megnövelt teljesítményű verzió is, ami elsősorban nem sportosabb lesz, hanem még hosszabb hatótávolságot kínál.
A Leaf lítium-ion akkumulátora és annak töltőrendszere egyébként képes az elektromos hálózattal kommunikálni, így elektromos áram tárolására és visszatöltésére is alkalmas lehet: ez a V2G (vehicle-to-grid) technológia az intelligens otthonok szerves részévé emelheti a Leafet.
Ez persze sok mindenen múlik, a 4,48 méteres (+35 mm) autó másik két, fent említett szolgáltatása viszont önmagában is igénybe vehető és értelmezhető. A ProPilot félautonóm mobilitási rendszer autópályán egyszerűsíti le a vezetést, a ProPilot Park a teljesen automatikus parkolás kényelmét hozza el (még azt sem kell megmondanunk az autónak, hogy hova parkoljon le), míg az e-Pedal a gázpedál felengedésekor fokozatosan és erőteljesen működésbe hozza a regeneratív, majd a súrlódó (üzemi) féket, így akár képes teljesen megállítani az autót, anélkül, hogy a vezető rálépne a (biztonsági okokból meghagyott) fékpedálra. Az e-pedállal elérhető legnagyobb lassulás 0,2 g.