Már az 50-es években valódi luxusautóként jelent meg a Cadillac kínálatában a hatalmas Eldorado, mely 2002-ig tíz generációt élt meg. A név azonban az utolsó pár sorozatnál sokat vesztett a fényéből, az utolsó igazán lenyűgöző darabokat a 70-es években gyártották, amikor visszatért a Biarritz csomag, mely a lehető legmagasabbra emelte a Cadillac kétajtós luxuskupéját, ami mellett egy Mercedes vagy BMW labdába sem rúghatott, ha különleges extrákról van szó.
Ez az autó még abból a korszakból való, amikor semmi sem lehetett elég nagy és a fogyasztás sem számított egy cseppet sem. A 7 literes lökettérfogatú V8-as motor 180 lóerős teljesítményű volt és az első kerekeket hajtotta.
Külső hőmérő a tükör alatt
Ma a külső hőmérséklethez legtöbbször pár gombnyomás után jutunk el, a Cadillac Eldorádóban azonban elég volt ehhez a vezető oldalán lévő tükör tövébe kukkantani.
Ma a külső hőmérséklethez legtöbbször pár gombnyomás után jutunk el, a Cadillac Eldorádóban azonban elég volt ehhez a vezető oldalán lévő tükör tövébe kukkantani.
Fotó megosztása:
A sárvédőbe integrált visszajelzőkön láthatjuk, hogy bekapcsolva maradt-e az irányjelző vagy, hogy felkapcsoltuk-e a lámpát.
A sárvédőbe integrált visszajelzőkön láthatjuk, hogy bekapcsolva maradt-e az irányjelző vagy, hogy felkapcsoltuk-e a lámpát.
Fotó megosztása:
Kétajtós autókban mindig probléma, hogy a hátul helyet foglalók nem érik el az első ajtókon lévő kilincset. Az Eldorádóban éppen ezért az ajtópanel hátsó részén is van kilincs.
Kétajtós autókban mindig probléma, hogy a hátul helyet foglalók nem érik el az első ajtókon lévő kilincset. Az Eldorádóban éppen ezért az ajtópanel hátsó részén is van kilincs.
Fotó megosztása:
A '70-es években az európai autókban nem volt még egyértelmű a légkondi, de amerikában már régebben használják, így a Cadillacben csupán az az újdonság, hogy a kormány bal oldalán kapott helyet a panel, ezért csak a vezető tudja állítani.
A '70-es években az európai autókban nem volt még egyértelmű a légkondi, de amerikában már régebben használják, így a Cadillacben csupán az az újdonság, hogy a kormány bal oldalán kapott helyet a panel, ezért csak a vezető tudja állítani.
Fotó megosztása:
Ma már elektromotorok segítségével állíthatjuk be a külső tükröket, a Cadillacben azonban még mechanikusan állítható. A jobb oldalit a műszerfalból kilógó apró karral.
Ma már elektromotorok segítségével állíthatjuk be a külső tükröket, a Cadillacben azonban még mechanikusan állítható. A jobb oldalit a műszerfalból kilógó apró karral.
Fotó megosztása:
Bajuszkapcsoló helyett ezzel az L alakú vezérlővel kapcsolhatjuk be az ablaktörlőt.
Bajuszkapcsoló helyett ezzel az L alakú vezérlővel kapcsolhatjuk be az ablaktörlőt.
Fotó megosztása:
Nem feltétlenül egyedi vonás, de mindenképpen érdekes, hogy nem csúfították el a karosszériát egy apró ajtóval, inkább a rendszámtábla mögé rejtették a tankbetöltőt.
Nem feltétlenül egyedi vonás, de mindenképpen érdekes, hogy nem csúfították el a karosszériát egy apró ajtóval, inkább a rendszámtábla mögé rejtették a tankbetöltőt.
Fotó megosztása:
Ma bevett szokás a luxuslimuzinoknál, hogy nem kell becsapni az ajtót, hanem motorosan behúzza, hogy elegánsan és halkan bekattanjon a zár. Ezt a Cadillac is tudta 40 évvel ezelőtt.
Ma bevett szokás a luxuslimuzinoknál, hogy nem kell becsapni az ajtót, hanem motorosan behúzza, hogy elegánsan és halkan bekattanjon a zár. Ezt a Cadillac is tudta 40 évvel ezelőtt.
Fotó megosztása:
Nagy, masszív tepsi a Cadillac Eldorado, de nem minden része. A négy sarka például ilyen pihe-puha gumi.
Nagy, masszív tepsi a Cadillac Eldorado, de nem minden része. A négy sarka például ilyen pihe-puha gumi.
Fotó megosztása:
Mercedes-tulajdonosok is ismerik az eltűnő csillag jelenségét. Bosszantóak az embléma tolvajok, akik ellen a Cadillac lophatatlan márkajelzéssel védekezett.
Mercedes-tulajdonosok is ismerik az eltűnő csillag jelenségét. Bosszantóak az embléma tolvajok, akik ellen a Cadillac lophatatlan márkajelzéssel védekezett.
Fotó megosztása:
Lámpavisszajelzők a sárvédőben
A sárvédőbe integrált visszajelzőkön láthatjuk, hogy bekapcsolva maradt-e az irányjelző vagy, hogy felkapcsoltuk-e a lámpát.
Több kilincs egy ajtón
Kétajtós autókban mindig probléma, hogy a hátul helyet foglalók nem érik el az első ajtókon lévő kilincset. Az Eldorádóban éppen ezért az ajtópanel hátsó részén is van kilincs.
Klíma
A 70-es években az európai autókban nem volt még egyértelmű a légkondi, de amerikában már régebben használják, így a Cadillacben csupán az az újdonság, hogy a kormány bal oldalán kapott helyet a panel, ezért csak a vezető tudja állítani.
Állítható külső tükrök
Ma már elektromotorok segítségével állíthatjuk be a külső tükröket, a Cadillacben azonban még mechanikusan állítható. A jobb oldalit a műszerfalból kilógó apró karral.
Furcsa ablaktörlő-vezérlő
Bajuszkapcsoló helyett ezzel az L alakú vezérlővel kapcsolhatjuk be az ablaktörlőt.
Rejtett tankolónyílás
Nem feltétlenül egyedi vonás, de mindenképpen érdekes, hogy nem csúfították el a karosszériát egy apró ajtóval, inkább a rendszámtábla mögé rejtették a tankbetöltőt.
Soft-close csomagtérajtó
Ma bevett szokás a luxuslimuzinoknál, hogy nem kell becsapni az ajtót, hanem motorosan behúzza, hogy elegánsan és halkan bekattanjon a zár. Ezt a Cadillac is tudta 40 évvel ezelőtt.
Puha végek
Nagy, masszív tepsi a Cadillac Eldorado, de nem minden része. A négy sarka például ilyen pihe-puha gumi.
Lophatatlan embléma
Mercedes-tulajdonosok is ismerik az eltűnő csillag jelenségét. Bosszantóak az emblématolvajok, akik ellen a Cadillac lophatatlan márkajelzéssel védekezett.
Ha arra is kíváncsi vagy, hogy milyen menet közben a 70-es évek amerikai álomautója, akkor nézd meg az alábbi videót: