Mélyebben húzódó motorházfedél, agresszívabb orrkialakítás, látványos rajzolatú far, átrajzolt hátsó lökhárító diffúzorral: a Ford egyetlen kötelező gyakorlatot sem hagyott ki a Mustang ráncfelvarrása során. Opcióként megjelenik a csomagtérajtó peremére biggyeszthető szárny, a beltéri anyagok igényesebbek.
Továbbfejlesztették a Mustang GT 5.0 V8 motorját, az előzetes számítások szerint az új erőforrás teljesítménye a mostani 416 helyett valahol 450 lóerő körül lesz. A nyolchengeres és a 2,3 literes EcoBoost sornégyes (mostantól átmeneti túltöltési funkcióval) egyaránt megkapja a fejlett, új 10 fokozatú automata váltót, amely a pillanatnyi igények függvényében variálható váltási programot alkalmaz. Az új váltó vélhetően jobb gyorsítóképességet is eredményez.
Szintén új opció a MagneRide adaptív lengéscsillapítás, valamint a két új üzemmód: az eddig normál, sport, verseny és csúszós módusok mellé felsorakozik a gyorsulási program, valamint az egyénileg konfigurálható beállítás.
Az aktív kipufogószelep csendes üzemmódja a szomszédokkal ápolt jó kapcsolatot segít megőrizni. Drag Strip üzemmódban egyébként a Mustang GT várhatóan 4,0 másodpercnél fürgébben gyorsul majd 60 mérföld/órára (96 km/óra.)
Ezeken túlmenően a Mustang megkap egy sor vezetőtámogató (gyalogosfelismerés, távtartó tempomat, sávelhagyásra figyelmeztetés és sávban tartás), szórakoztató és kommunikációs funkciót.