Nagyobb és tágasabb az A8-asnál (5444 x 2100 x 1506 mm, 3470 mm-es tengelytáv) az Audi Aicon, a márka teljesen autonóm luxuslimuzinja. Olyannyira autonóm, hogy a kormányt és a pedálokat is kihagyták belőle – nem visszahúzhatók, nem elővarázsolhatók, hanem nincsenek.
Van viszont férőhely dögivel. Az oldalablakok konvex kialakításúak, ráadásul éles törésvonal fut rajtuk végig, mintha fémlemezből volnának. A kerékdobok messze kiemelkednek, rávilágítva a tanulmány quattróságára – a 26 colos kerekeket egy-egy villanymotor hajtja.
Ahogy kezelőszerveket, úgy hagyományos lámpatesteket sem találunk, csupán digitális kijelzőfelületeket, amelyek több száz háromszögletű képpontból – az Audi AI logó térbeli leképzeléséből – állnak. Ezek a fénypanelek tetszőlegesen variálhatók, színük és a világítási mintázat szabadon változtatható.
Ezeken keresztül reagál például környezetére az autó; legyen szó gyalogosról, konvojban való közlekedésről vagy városi haladásról. A gyorsítás vagy lassítás tényét és ütemét mozgó fénycsíkok jelzik.
Az Aicon emellett az aszfaltra, illetve környezetére is képes nagy felbontású grafikákat és jelzéseket vetíteni.
Az autonóm autókban nincs szükség nagy hatótávolságú fényszórókra , hiszen radarral és egyéb szenzorokkal látják környezetüket. Az utasok azonban nem látnak a sötétben, ezért amikor kiszállnak, elkíséri őket egy minidrón, amely megvilágítja a talajt, amerre mennek.
A B-oszlop nélküli belső térben rengeteg az üvegfelület, Ülésből 2+2 van, az elülsők teljesen (50 centis úton) hátratolhatók és 15 fokban elforgathatók; a hátsó üléspad épp csak egy hokedli, amit belesüllyesztettek a hátfalba. A padozat, amin az ülések siklanak, lábtámaszként is szolgál.
Csomagtartóból kettő is van, egy elöl, egy hátul, összesen 660 literesek.
Az utasok a legkülönfélébb módokon adhatnak utasításokat az autónak; kézzel, beszéddel vagy szemmozgással. A tetőpanel átlátszósága szabályozható.
A hajtásláncot az autonóm mobilitás sajátosságaihoz igazították: itt szoros követési távolságok és optimális közlekedés valósítható meg, így nagy átlagsebesség érhető el kiemelkedő csúcssebesség nélkül.
Összesen négy motor hajtja a négy kereket, a szilárdtest-akkuk a padló alatt kaptak helyet. Az összteljesítmény 260 kW, a nyomaték 550 Nm. A gyorsítóképesség nem volt fontos, a mérnökök a finom erőkifejtésre és a hatótávolságra összpontosítottak: ez valahol 700-800 km között van. A töltés ugyanakkor 800 voltos rendszeren keresztül zajlik, 30 perc alatt 80 százalékra tölthető az akku.
Az Aicon futóműve teljesen aktív; szabályozható a rugó és a lengéscsillapító is. A legjobb azonban a szimmetrikus hajtásláncból adódó összkerékkormányzás: az autó képes 8,5 méteren megfordulni, mint egy Smart.