41,96 másodperc, ennyi elég volt a Bugatti Chironnak, hogy elérje a 400 km/órás sebességet és onnan meg is álljon. Ez a legrövidebb idő, ami alatt egy ilyen produkciót széria autó valaha megtett. Mondjuk kevesen is pályáznak, hiszen alig van autó, ami eléri ezt a tempót.

Részleteiben talán még megrázóbb az 1500 lóerős sportkocsi tudása, hiszen mindössze 32,6 másodpercig tartott – amely alatt 2621 métert tett meg – míg felgyorsult 400-ra. Az elöl 420, hátul 400 milliméteres karbon-kerámia féktárcsák és a 900 kiló leszorítóerőt termelő fékszárny hatásával pedig csupán 9,3 másodperc (491 méter) elég volt, hogy megálljon.

Nem akárkire bízta a Bugatti a 16 hengeres, 4 turbós motorral szerelt Chiron kezelését, Juan Pablo Montoyát kérték fel. A kolumbiai nemcsak a Forma-1-ben szerzett futamgyőzelmeket, de az Indy 500-at kétszer, a daytonai 24 órás versenyt háromszor nyert meg.

Szupersztárral döntött rekordot a Bugatti 1

Érdekesség, hogy Montoya teljeskörű versenyfelszereléssel készült a rekordra, de az első tesztkörök után nem használt a bukósisakját és a hozzá tartozó HANS-ot sem. „A Chiron egy szupersportkocsi, amely tökéletes figyelmet igényel, amikor vezeted. Ugyanakkor olyan biztonságérzetet és megbízhatóságot sugároz, hogy teljesen nyugodt voltam és élveztem az autóval töltött két napot. Nagyon meggyőző a Chrion stabilitása és kiszámíthatósága. A gyorsulása és lassulása is hihetetlen” – mondta.

Az augusztusi hétvége alatt Montoya 17-szer lépte át a 400 km/órás tempót és arra is lehetősége volt, hogy megdöntse saját sebességrekordját. Eddig egy Indycar autóval 407 volt a maximális tempója, most a Chironnal a 420-at is megfutotta.

Szupersztárral döntött rekordot a Bugatti 13„Teljesen hihetetlen volt, hogy nincs szükség összetett előkészítésre, hogy elérd a 400 km/órás tempót” – mondta a versenyző. „A Chironnal ez teljesen egyszerű. Csak beszállsz és vezeted. Hihetetlen”

Ahogy a Veyronnál, úgy a Chironnál is van egy kisebb procedúra a csúcssebességű száguldáshoz, mert alapból csak 380 km/órával megy az autó. Van egy második kulcs, ezzel lehet aktiválni a csúcssebesség-módot. Ilyenkor az autó alacsonyabbra süllyed és az aerodinamikai beállítások is a 400 km/óra feletti tempóhoz igazodnak.

Mindössze 500 darabot tervez a Chironból a Bugatti és 300 darabot már el is adtak, pedig a legizgalmasabbat még hivatalosan el sem árulták az autóról. 2018-ra tervezik a kocsi hivatalos végsebesség-tesztjét.