Eddig különösen sportos (Range Rover Sport SVR ) és fényűző (Range Rover SV Autobiography Dynamic) terepjárókat jegyzett a Jaguar Land Rover-csoport SVO stábja; mostantól (pontosabban 2018-tól) a szélsőségesen jó terepalkalmasság is felkerül kompetencia-falukra. A Land Rover Discovery SVX saját fajtáján belül is szélsőségesen jó off-road adottságokkal bír.
Először is módosították a futóművet: módosított csuklókat és hosszabb rugóutakat alkalmaztak, hatalmas, kovácsolt alufelnikre kisnyomású 275/55 R20 Goodyear Wrangler terepabroncsokat aggattak, az új hidraulikus aktív karosszériadőlés-szabályozás (H-ARC) révén pedig megnőtt a futómű artikulációs képessége, de úgy, hogy aszfalton sem billeg a kasztni.
A motor nem új darab: az 5,0 literes V8-as kompresszoros blokk eddig is szerepelt a Range Rover és a Jaguar csúcsmodelljeiben. Itt és most 525 lóerőt teljesít, 625 Nm nyomatékkal.
Érdekesség, hogy a várható extrém terephasználat miatt a mögé akasztott, nyolcfokozatú, terepváltós sebességváltó a márkánál szokásos tárcsa helyett a világon mindenütt máshol szokásos váltókarral kapcsolható, így hülye helyzetekben lógva, zötykölődve sem kapcsol félre az ember.
Egyedi szoftvert írtak az összes elektronikus segédrendszerhez, az ereszkedésszabályozótól kezdve a menetstabilizálóig, az All-Terrain Progress Control rendszertől a változó áttételű elektromos szervokormányig.
Az autó dizájnja is utal a fokozott terepképességre: a tervezők a legendás terep-versenyautók, a G4 Challenge és Camel Trophy terepralikra fejlesztett modellek ikonikus stíluselemeit használták fel.
A sorozatgyártású SVX változatot előkészítő tanulmány egyedi lökhárítóiból kikandikáló, narancssárga vonószemek darabonként 6 tonnát bírnak, így alkalmasak a mentésre; hátul csörlőt találtunk. A selyemfényű szürke karosszéria, a csillogásmentes motorházfedél mellett kívül fekete rostélyokat, az utastérben kéttónusú anyagokat, narancssárga díszítőelemeket találunk. A tetőn kiegészítő reflektorok kaptak helyet.
Az SVO 2018-tól, kézi munkában gyártja a Discovery SVX-et. Kattints ide, ha videókon is megnéznéd a sziklabarát csúcsmodellt.