A blokklánc, avagy block chain fogalma a Bitcoin megjelenésével került be a köztudatba. A virtuális fizetőeszköz használatának védelméről egy központosítás nélküli adatbázis gondoskodik, ami gyakorlatilag meghamisíthatatlan és feltörhetetlen, ráadásul nem is manipulálható.
Ugyanez a technológia persze más adatbázisok kezelésére is használható. A módszert felhasználva például átláthatóvá és biztonságossá tehetők a car share hálózatok, amelyeket manapság egyre inkább a klasszikus autóvásárlást és -használatot kiváltó, közösségi megoldásként emlegetnek.
A car sharing működéséhez gyors és megbízható elszámolásra van szükség: a felhasználók csupán a ténylegesen autóban töltött perceket, órákat fizetik meg, és amint kiszállnak a járműből, azt bárki szabadon átveheti, és azonos feltételekkel tovább használhatja, mindenki a használat arányában vállal részt a költségekből.
Ezekre a feladatokra dolgozott ki egy blokklánc alapú rendszert az Ernst & Young Global egyik leányvállalata, de például Toyota Research Institute kutatóintézet is dolgozik (észak-amerikai, német és izraeli kutatókkal közösen) olyan block chain alkalmazásokon, amelyeket a legkülönfélébb, egyelőre meg nem nevezett célokra (például a felhasználással arányos biztosítási díjkonstrukciók kidolgozására) használnának fel.