A PSA-csoport régről meglévő gyárai termelékenyebbek, mint a frissen megvásárolt Opel üzemei, idézi Carlos Tavares vezérigazgatót az Automotive News Europe. Tavares a közelmúltban végiglátogatta az Opel zaragozai és rüsselsheimi üzemeit, és meglehetősen nagy lemaradást tapasztalt a francia anyamárkák gyáraihoz képest.
„A PSA létesítmények termelékenység és üzemi hatásfok terén jobbak, mint az Opel üzemei” – mondta. ”Bizonyosan lesz azonban olyan terület is, ahol az Opel jobb, így a PSA-nak lesz mit tanulnia.”
Tavares nem járt az Opel további négy összeszerelő és két motorgyártó üzemében, így Szentgotthárdon sem. Az exnémet gyárak sorsa egyelőre bizonytalan, hiszen a PSA-Opel-fúzió lényege pont a technológiák és gyártási eljárások összefésülése, a szinergiák kiaknázása, a költségek minimalizálása.
A General Motors vezetése alatt az említett nyolc üzemből hét (Zaragoza a kivétel) rosszabb kihasználtsággal működött, mint a PSA bármely gyára. Rüsselsheim például 51%-on termelt, míg a PSA legnagyobb üzemei 78-83 százalékon, más, kisebb telephelyeken pedig maximálisan kihasználták a rendelkezésre álló kapacitást.
A PSA és az Opel közös modelljei közül kettőt már most is ismerünk: az Opel Crossland X a Peugeot 2008, az Opel Grandland X a Peugeot 3008 ikertestvére; az előbbit az Opel, az utóbbit a PSA gyártja. A harmadik az Opel Combo utódja lesz; a következő generációs, 2019-ben aktuális Opel Corsát már közösen fejlesztik. Ez a négy modell Tavares szerint lefedi az Opel eladásainak 50 százalékát.
Amint azt korábban megírtuk, az Opel az év második negyedévében növelte deficitjét, minden munkanap 4 millió eurót veszítenek. Tavares szerint az említett szinergiák révén 1,7 milliárd eurót tudnak megtakarítani. Az Opel már 2020-ra +2%, 2026-ra pedig +6% profitot termelhet. Elbocsátásokról, gyárbezárásokról nem beszélt a vezérigazgató.