Európa után most Észak-Amerikában teszteli a Focus prototípusait a Ford; hiába, egy globális modellt minden célpiacra fel kell készíteni.
A Focus első és hátsó lámpatestein jól látszik, hogy az új Fiestával bevezetett formanyelvet fűzi tovább a Ford; hátul vízszintes zárófényekre vált a modell. Az autó formaterve ezen túlmenően nem ígér radikális változásokat, arányai sem borulnak fel. Ugyanakkor hangulatában európaibb lesz, ígérik, szemben a kifutó modell sablonosan globális formavilágával.
Az utastérben – megint csak a Fiesta példáját követve – leegyszerűsített vonalak, kevesebb nyomógomb, hatalmas központi érintőképernyő várható.
Nem csak a stílusjegyek terén követi kistestvére példáját a Focus: várhatóan marad a régi padlólemez, még ha át is hangolják a futóművet. Ez azt is jelenti, hogy nagyságrendekkel nem fog nőni a helykínálat, bár némileg nagyobb lehet a tengelytáv, és ezzel tágasabb a férőhely.
Az azonos padlólemez miatt radikális tömegcsökkentéssel sem számolunk, bár nagy szakítószilárdságú acélok alkalmazásával faragható azért a súly.
Felszereltség terén is az új receptet követi majd a Focus: lesz sportverzió (ST), luxuskiadás (Vignale) és terepre optimalizált Active változat is.