Új vezérigazgató irányítja a budapesti központú Opel Southeast Europe (OSE) vállalatot. Dr. Enrico De Lorenzi ezen a poszton Dr. Wolf Károlyt váltja, aki továbbra is marad az OSE kötelékében és a továbbiakban egy speciális projekten dolgozik. De Lorenzi kötetlen beszélgetés keretében találkozott újságírókkal, ahol – a bemutatkozáson túl – az Opel Southeast Europe regionális kereskedelmi szervezet tevékenységéről beszélt.

Olasz vezető a budaörsi Opel élén 1

Enrico De Lorenzi 25 éve van az autóiparban, dolgozott a Nissannál és a Fiatnál is. 2005-ben csatlakozott az Opelhez

Enrico De Lorenzi olasz állampolgár, 55 éves, nős és két nagykorú gyermeke van. Közgazdász végzettségű, master diplomáját marketing- és üzleti menedzsment témában szerezte. 25 éve van az autóiparban, dolgozott a Nissannál, a Fiatnál is. 2005-ben csatlakozott az Opelhez. 2007 és 2010 között az Opel görögországi szervezetét vezette, 2010-től mostanáig az Opel Spanyolország vezérigazgatója volt. A múlt hónapban vette át az Opel Southeast Europe irányítását.

Az Opel Southeast Europe a magyarországi Opel szervezet bázisán 1997-ben jött létre és akkor az elnevezés pontosan takarta a régiót, amelyet lefedett. Azóta sokféle változáson ment át az OSE, most a Baltikumtól Csehországig és Szlovákiáig, 14 közép- és észak-európai ország tevékenységét irányítja. Az Opel Southeast Europe regionális szinten 6,5%-os piaci részesedéssel bír, ez az év első nyolc hónapjában közel 35 ezer eladott autót jelent. Az országok értékesítési rangsorát Magyarország vezeti Csehország és Horvátország előtt. De Lorenzi ezzel kapcsolatban kiemelte: „Magyarországon az Opel különösen fontos szerepet tölt be azzal, hogy nemcsak az autópiac meghatározó szereplője, hanem a magyar gazdaságé is azzal, hogy a vállalat legjelentősebb motorgyára itt, Szentgotthárdon működik.”

Magyarországon az év első nyolc hónapjában 7315 Opel talált gazdára, ezzel az Opel mind összértékesítésben, mind pedig a személyautó-piacon a harmadik helyen áll. Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója az értékesítés erősödését várja a kibővülő és jelentősen megújult modellpalettától. „Az idén nyár elején előbb az új Insignia mutatkozott be itthon, az új szabadidő-autónk (SUV), a Crossland X hivatalos nyitánya pedig a szeptember 22-től, péntektől induló országos nyitott hétvége keretében most következik.”

Magyarországon az Insigniából már 566 az értékesített, illetve megrendelt autók száma, míg a hivatalosan csak most induló Crossland X-ből eddig 653 a megrendelések száma. Mint a sajtótájékoztatón kiderült, miközben a céges vásárlók száma évek óta stabil, a magán ügyfelek egyre többen vannak, így a korábbi 70-30 százalékos mutató 60-40 százalékra változott a céges és magán vásárlók tekintetében.