A londoni Designjuction kiállításon mutatják be a Renault és a Central Saint Martins egyetem ipari formatervezés szakos master hallgatói a jövő autonóm, moduláris közlekedési eszközét. Mivel alapvetően nem lehet kiszámítani, hogy hogyan alakul az autóipar jövője, csak azt, hogy gyorsan és lendületesen változik, a Renault arra biztatta a diákokat, hogy eresszék szabadon fantáziájukat.
A tizenöt benevezett pályaműből a nyár folyamán választották ki a három döntőst. Közülük a 23 éves sanghaji lány, Yuchen Cai ’Float’ (Lebegés) nevű, mágneses levitációval működő járműve bizonyult a legfantáziadúsabbnak. A beszédes nevű járgány menet közben buboréknak tűnik, felületét változtatható mértékben átlátszó üveg borítja, ülései ezüstszínűek.
A jármű bármilyen irányba képes haladni, sőt, az egy- vagy kétszemélyes kapszula derekán végigfutó mágneses sáv révén akár össze is kapaszkodhat két vagy több járgány, így együtt utazhatunk a többiekkel. A be- és kiszállítást elforgó kagylóülések és a metrót idéző tolóajtók könnyítik meg. A Float okostelefon alkalmazással rendelhető, mint mondjuk ma a Taxify, csak éppen sofőrje nincs, magát vezeti.
A második és harmadik helyen Stephanie Chang Liu ‘Flo’ című alkotása (valójában három különböző méretű jármű), illetve Tuna Yenici érzelemgazdag ‘Vue’-ja osztozott. Előbbi a taxi vagy a busz jövőjét álmodta meg, és ahogy említettük, áru- és személyszállító kivitelben, valamint közösségi autóhasználatra szánt járműként mutatkozott be. A ’Flo’ (Áramlás) név az áru- és embertömeg szakadatlan hömpölygésének képzetéből ered. A ’Vue’ az ember és a gép közötti, érzelmi kapocs kérdését járja körül: mint egy hűséges kutyus, a Vue szomorúan búcsúzik gazdájától a nap végén, és vidáman köszönti őt, amikor visszatér, hogy újra utazzanak egy jót.