Az új Audi RS4 Avant nyolcvan, az RS5 kupé hatvan kilóval lett könnyebb attól a beavatkozástól, amely szénszálas idomokra cserélte az autó tetőlemezét (csak RS5 – mínusz 3 kg), a szelepfedelet, meg egy csomó aerodinamikai elemet és egyéb csicsát.  A 19 colos felnik helyébe különleges (és igen drágán előállítható), mart keréktárcsák lépnek, amelyek darabonként 2 kilóval kevesebbet nyomnak, mint a kisebb kovácsolt darabok.

Mínusz 60 kiló, plusz 4,5 millió 1

A további részletekkel nem untat az Audi, de a lényeg, hogy a végére az RS4 Avant nyolcvan, az RS5 kupé hatvan kilóval lesz könnyebb az alapváltozatnál. A hajtáslánc marad: 450 lóerős, 600 Nm nyomatékú 2.9 V6-os, összkerékhajtás. A kupé 3,9, a kombi 4,1 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.

A csomag felára a kombi esetében nagyságrendileg 3,5, a kupénál 4,4 millió forint (nem hazai árak.) Ennyiért a tömegcsökkentés mellett Mátrix LED fényszórókat is kapunk, de minden egyéb maradt az opciós listán.

Mínusz 60 kiló, plusz 4,5 millió 19