A J.D. Power 2000 óta méri a vevőelégedettséget Kínában. Akkor egyértelmű szakadék tátongott a nagy nemzetközi márkák által gyártott, illetve helyi brandek jegyezte típusok minősége között: 100 autóra vetítve 396-tal több meghibásodást mutattak a belpiacos, mint a globális márkák – magyarul átlagosan néggyel több gond jelentkezett autónként.

Már nem rosszabbak a kínai autók 1

Ez a különbség tavalyra 14 pontra olvadt, idén pedig már csak 13 hiba/100 autó volt a különbség. Ez a kedvező átlageredmény már azt is megengedi, hogy néhány mért szempontban a kínaiak kerüljenek az élre: ez így is volt a belső kialakítás, a kezelőszervek és -felületek, valamint az infotainment (audio, navigáció, szórakoztatás) terén. A vevők leginkább az utastér kellemetlen szagára, és a túl magas fogyasztásra panaszkodtak.

Persze a globális márkák stabilan őrzik elsőségüket, de például a városi szabadidőjárművek szegmensében szinte kizárólag kínai márkák indultak (ami az ezen a piacon tapasztalható, robbanásszerű növekedés miatt jövőre aligha lesz így.)

Már nem rosszabbak a kínai autók 17

Baojun 560 – a kisméretű SUV kategória győztese (holtversenyben a Haval H2-vel)

A legjobb minőségről egyébként a Hyundai, a Kia, a Porsche, a Lexus, a Mazda és az Audi vevői számoltak be.