Kemény konkurenst kapott a Volvo XC90: a Range Rover Sport P400e modell 300 lóerős Ingenium négyhengeres benzinmotor és 116 lóerős villanymotor egységéből csihol 404 lóerőt és 640 Nm nyomatékot. A modell 6,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 220 km/óra. Ugyanakkor 51 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemben; ezt kiaknázva fogyasztása akár 2,8 literre vihető le.
A hajtáslánc normál, vegyes üzem mellett működtethető áramtakarékos módban (ilyenkor nem engedi, hogy egy meghatározott érték alá csökkenjen a töltés), vagy a navigációs rendszer által vezérelt prediktív üzemben, amikor a tervezett útvonal egészére optimalizálja az energiagazdálkodást a vezérlés, és harmadikként van a már említett, tisztán elektromos üzem.
A Terrain Response 2 rendszer megmaradt, de a villanymotoros hajtásra áthangolva. Az akkumulátor 13,1 kilowattóra kapacitású; normál hálózatról 7,5 óra alatt, gyorstöltőről 2 óra 45 perc alatt tölthető fel teljesen, a töltés állapotáról és egyéb paraméterekről okostelefonos alkalmazás tájékoztatja az ügyfelet.
A P400e modell felismerhető adaptív, fényfolt-kitakarós pixel-lézer LED fényszórójáról, átrajzolt ütközőjéről és a hűtőrácsba integrált töltőcsatlakozóról. Belül a Velar dupla képernyős infotainment rendszerét találjuk, és megérkezett a kézlegyintéssel elhúzható panorámatető-roló is.