A 4,3 méteres hosszhoz társuló 2750 mm tengelytáv meglehetősen jó arány: a Toyota Tj Cruiser már akkor sikeres lehetne az alsó középkategóriában, ha kívül-belül unalmasan konzervatív lenne.
De nem az, hanem a Citroën Berlingók, Fiat Doblók ellenfele (lehetne), így tervezésekor egyértelműen a helykínálatra és a praktikumra helyezték a hangsúlyt.
Oldalsó tolóajtó, a tetőbe harapva felnyíló, ezért kényelmesebben rakodható hátfal, és teljesen síkba hajtogatható, lekötési pontokkal bőven ellátott hátlapú első és hátsó utasülések gondoskodnak a jó helykihasználásról; akár 3 méteres tárgyak is elférnek a beltérben. A vezető mögötti hátsó ülés ülőlapja felhajtható.
A műszeregység egy széles digitális kijelző, ami nem túl modern részlet. Annál inkább az, hogy a tetőt, a motorházfedelet és a kerékíveket különleges karc- és piszokálló bevonattal látták el, még közvetlen fizikai kontaktus esetén sem sérülnek meg a felületek.
A Tj Cruiser a Priusszal közös TNGA padlóra épülne. A Toyota 2,0 literes benzinmotorra épülő hibrid hajtáslánccal álmodta meg célszerű csúfságát; első- és összkerékhajtás is kerülhet bele.