Amióta a Toyota levédette a Celica típusnevet, mindenbe belelátjuk, belehalljuk a legendás sportkupét. Így van ez most is, amikor a Toyota GR HV (a GR a Gazoo Racing, a HV a Hybrid Vehicle rövidítése) világpremierjét harangozták be.
A Toyota új, nagyteljesítményű, hátsókerék-hajtású hibrid hajtásláncával (Toyota Hybrid System-Racing, THS-R) szerelt kupétanulmány targatetőt kapott, mint az egykori Supra, LED fényszórói emeletes szerkezetűek, a hátsó diffúzor pedig ugyanúgy a TS050 Hybrid versenyautót hivatott idézni, mint a dizájn egésze.
Az autó legkülönlegesebb eleme a manuális automata sebességváltó. A középkonzolon hatalmas gombok szolgának az automata váltóprogramok (P, R, N, D, M) kiválasztására, ugyanakkor hagyományos kézi váltókar is található az autóban – ez utóbbi persze csak illúzió, és az egyes automata fokozatok kiválasztására szolgál. A piros váltógomb felhajtható; alatta található a motorindító gomb.
Az akkucsomag az autó tömegközéppontjában kapott helyet, így tőkesúlyként stabilizálja az 4395 mm hosszú, kétüléses autót.