Hallottál már a Toyoda Gosei nevű cégről? Gumival, műanyagokkal és fénykibocsátó diódákkal, azaz LED-ekkel foglalkoznak. Az autógyártás viszont mostanra olyanná vált, mint a foci és a politika: mindenki ért hozzá. Ezért ők is megépítették első autójukat, vagy minek nevezzük.

A Flesby II (bizony, ennek volt előzménye is!) sajátos külső héja egyszerre tölt be ütéselnyelő, kommunikációs és alakváltoztató funkciót. Míg az első széria felfújható paneleket alkalmazott, az újonc „e-gumi” alkalmazásával oldotta meg egy csapásra az összes problémát. Az e-gumi olyan lágy, intelligens polimerszerkezet, amely egy dielektromos középső elem köré rendezett, rugalmas elektródákból áll, és amely áram hatására képes összehúzódni vagy kitágulni.

A vállalat 2007 óta fejleszti ezt a technológiát, és véleményük szerint a legkülönfélébb területeken lehetne azt használni, beleértve a léptetőmotorok kiváltását.

Alakváltó gumiautó a Toyodától 1

Sajnos az alakváltó funkcióról hallgat a gyár, így csak feltételezzük, hogy parkoláshoz leengedi magát, városi közlekedéshez félig felfújja, nagy sebességnél áramvonalasra torzítja, ütközés veszélyét érzékelve viszont teljesen kiterjeszti hólyagjait az autó – ha így teszi, jól teszi.

A Flesby II további trükkjei a külső LED-eket használó interaktív kommunikációs rendszer, illetve a puha tapintású beltéri felületek.