A Kobe Steel, Ltd. sajtóközleményben tudatta a nagyvilággal, hogy tudomásukra jutott: alumínium- és réztermékekkel foglalkozó ágazatuk termékei tavaly szeptember 1. és idén augusztus 31. között (azaz pontosan egy éven át) hamisított minőségellenőrzési igazolásokkal kerültek kiszállításra, így nem biztos, hogy a nyersanyag pontosan megfelelt az adott ügyfelek elvárásainak.
Az ügyben 19 300 tonna hengerelt alumíniumlemez, 2200 tonna réz, és 19 400 tonna alumíniumöntvény – összességében 40 900 tonna nyersáru – érintett.
A Kobe Steel állítólag már értesítette az ügyfeleket a helyzetről, azok pedig megkezdték az eset kivizsgálását. Egy fém vázelem vagy karosszériaidom azonban nem cserélhető olyan egyszerűen, mint egy légzsák, így nem tudni, mi lesz az ügy kimenetele.
A Kobe Steel számos japán autógyártó beszállítója, így tőlük vásárol a Toyota, a Nissan, a Subaru, a Mitsubishi, a Mazda és a Honda, de a felsorolt konszernekhez kapcsolódó nehézipari konglomerátumok is érintettek lehetnek. A legsúlyosabb talán, hogy a Kobe Steel repülőgépgyártóknak (pl. Boeing), valamint vasúti társaságoknak is szállít.