1. Versenyfutás Herczig Norbert és kihívója, Hadik András között.
A škodás pilóta jelenleg 13 ponttal vezeti a tabellát, de ha a mínuszolást is figyelembe vesszük – a bajnokság végeredményébe csak a hat legjobb eredmény számít – akkor mindössze 7 pont választja el egymástól a címvédőt és az üldözőjét. A škodás és a fordos pilóta 2:2-re áll futamgyőzelmek tekintetében és nem kérdés, aki a Mecseken győz, vagy megelőzi a másikat, a megszerezhető pontokon túl egy kis lélektani előnyre is szert tesz a másikkal szemben.
2. A Ranga testvérek.
Peti Veszprémben megszerezte élete első abszolút futamgyőzelmét a magyar mezőnyben, tavaly pedig igen csak meggyőző teljesítménnyel szerezte meg a második helyet a hazai futamán, Pécsett. A bátyja, Laci pedig keresve sem találhatna jobb helyszínt, mint a Mecsek lankáit, hogy tanuló szezonjában egy jelentős lépést tegyen előre és megérkezzen a közvetlen élmezőnybe, az általa hajtott Škoda Fabia R5-tel. A Ranga fiúk tehát egyértelműen a dobogóért szállnak versenybe a Pécs környéki futamon.
3. Tündérmese íródhat a Mecsek Rallye-n:
Szauer Gergő majd’ egy év kihagyás után visszatér a mezőnybe, ráadásul a jól megszokott Ladát egy N csoportos Mitsubishi Lancer EVO IX-re cserélte Topp Zoltán és csapata jóvoltából. A 28 éves mohácsi srác először 2014-ben hívta fel magára a figyelmet, amikor egy kereklámpás Zsigulival abszolútot nyert a zobáki Rallye Sprinten, úgy, hogy maga mögé utasított több Mitsubishit. Majd következett a Rallye2 bajnokság, ahol tavaly az abszolút harmadik helyet szerezte meg év végén. Érdekesség, hogy a tavalyi bajnok, a szintén ladás Vizelli Károly azóta már bemutatkozott a nagyok között, Veszprémben a 9. helyet szerezte meg egy Škoda Fabia R5-tel.
Szauer Gergő tavaly a Mecsek Rallye-n is megvillantotta az oroszlánkörmeit, egy közel 30 éves technikával megnyerte a P-12 kategória küzdelmeit, és mindössze Bútor Robi volt az, aki előtte végzett, de a Peugeot 306 Maxi közel sincs egy súlycsoportban egy Ladával. Szóval úgy tűnt, hogy minden a legnagyobb rendben van Szauerék háza táján, aztán év elején kiderült, hogy Gergőnek nem állt össze a költségvetése egy újabb Rallye2-es szezonra. Olyannyira nem, hogy az elmúlt évek egyik legnagyobb tehetsége alkatrészenként volt kénytelen megválni a Ladájától, és úgy tűnt, ezen a ponton véget is ért a karrierre, mielőtt igazán elkezdődhetett volna.
Aztán, mint a mesében, Pécsett és Mohácson összefogtak a városi és a megyei vezetők és az ő, illetve a PSN Zrt, a Mecsek Group KFT – a Mecsek Rallye rendezői -, valamint a Topp-Cars Rallye Team jóvoltából Gergő mégis rajthoz állhat a Mecsek Rallye-n. A tündérmese jelenleg itt tart és nagy kérdés, hogy mire lesz képes a mohácsi tehetség minimális mitsubishis tapasztalattal, az egyik legerősebb kategóriában, az azonban beszédes tény, hogy a Mecsek Rallye-t felvezető árpádtetői Rallye Sprinten csak a két Ranga testvér és az ORC éllovasa, Maricsek Miklós volt gyorsabb nála, mindezt úgy, hogy Gergő a verseny előtt mindössze utcán vezette az általa hajtott Mitsubishit kb. 20 kilométeren keresztül.
A program
Lesz tehát bőven érdekesség a hétvégi Mecsek Rallye-n, ahol a rendezők elég brutális útvonallapot állítottak össze, szűk, erdőgazdasági utakkal (Pécsvárad – Máré vára, Trefort-puszta), egy új és rettenetesen gyors pályával (Gorica), illetve klasszikus mecseki pályákkal. (Kisvaszar, Bakonya, Orfű, Árpádtető)
A mezőny is nagyobb lesz a megszokottnál, hisz az ORB-ben és az ORC-ben összesen 74 páros adta le a nevezését, ráadásul rajtuk kívül a Historic EB, valamint a Historc OB 48 kettőse is versenyez majd a Pécs központú futamon. A Historic mezőny külön versenyt fut pénteken és szombaton, míg az ORB párosai pénteken egy prológgal melegítenek be a Pécs Plazánál, majd a hétvégén következik az éles küzdelem összesen 11 gyorsasági szakasszal.
További részletek a verseny hivatalos honlapján, a verseny programjával, itinerkkel és érdekességekkel. A gyorsasági szakaszok eredményei ezen linken érhetők el.
Képek: Kacsándi Norbert, Kugelmann Erik
Szöveg: Vörös Gergő