Nyugati szellemiségű országokban egyes emberek küldetésnek tekintik, hogy extrém mértékben csökkentsék autójuk fogyasztását. Az általuk alkalmazott, úgynevezett ’hypermiling’ fogásokat józan hatásfoknövelő és súrlódáscsökkentő megoldásokkal kombinálva építette meg a Hyundai és a Bisimoto Engineering az Ioniq fokozottan takarékos kivitelét.
A modell műszaki alapjait felhasználó autót költséget, fáradságot és ésszerűséget nem ismerő módon alakították ki. A változtatások túlságosan széles körűek ahhoz, hogy mindent részletesen áttekintsünk, meg aztán el sem árulta a Hyundai, de felsorolásszerűen azért megosztjuk veletek, amit ők megosztottak velünk:
- Egyedi Bisimoto kipufogórendszer
- Racepak OBD felügyeleti elektronika interaktív OBD műszeregységgel
- Egyedi fejlesztésű, kis viszkozitású PurOl Elite szintetikus kenőanyag (0W20)
- Csekély gördülési ellenállású, magas szilikatartalmú abroncsok
- ARP keréktőcsavarok
- Buddy Club alumínium féknyergek
- Recaro Pole Position versenyülések
- Carbon Revolution 19″ x 5.0″ egy darabból megformált, szénszálas keréktárcsák
- Bisimoto Dream Aero kit (első spoiler, küszöbspoilerek, légterelő szárny, hátsó kerékburkolat)
- Progress Performance rugóstagok (minimálisra csökkentett hasmagasság, optimalizált kerékösszetartás)
- Tökéletesített generátorok
- NGK gyújtógyertyák
- Optimalizált feltöltés a szelepösszenyitás során
Mindez együttesen a fejlesztés során végzett mérések szerint 2,83 literes átlagfogyasztást eredményezett, ami, lássuk be, egészen tisztességes eredmény: harmadával kevesebb, mint az alapkivitelű Ioniq hibrid 4,3-as gyári értéke. Másfelől viszont erősen kétséges, hogy az a megspórolt másfél liternyi üzemanyag valaha visszatermelné a ráfordított költségeket.
De ez nem is volt szempont, hiszen a viccesen “HyperEconiq Ioniq” névre keresztelt tanulmányt az idei SEMA tuningshow-n fogják kiállítani az elkövetők.