Nyugati szellemiségű országokban egyes emberek küldetésnek tekintik, hogy extrém mértékben csökkentsék autójuk fogyasztását. Az általuk alkalmazott, úgynevezett ’hypermiling’ fogásokat józan hatásfoknövelő és súrlódáscsökkentő megoldásokkal kombinálva építette meg a Hyundai és a Bisimoto Engineering az Ioniq fokozottan takarékos kivitelét.

A modell műszaki alapjait felhasználó autót költséget, fáradságot és ésszerűséget nem ismerő módon alakították ki. A változtatások túlságosan széles körűek ahhoz, hogy mindent részletesen áttekintsünk, meg aztán el sem árulta a Hyundai, de felsorolásszerűen azért megosztjuk veletek, amit ők megosztottak velünk:

  • Egyedi Bisimoto kipufogórendszer
  • Racepak OBD felügyeleti elektronika interaktív OBD műszeregységgel
  • Egyedi fejlesztésű, kis viszkozitású  PurOl Elite szintetikus kenőanyag (0W20)
  • Csekély gördülési ellenállású, magas szilikatartalmú abroncsok
  • ARP keréktőcsavarok
  • Buddy Club alumínium féknyergek
  • Recaro Pole Position versenyülések
  • Carbon Revolution 19″ x 5.0″ egy darabból megformált, szénszálas keréktárcsák
  • Bisimoto Dream Aero kit (első spoiler, küszöbspoilerek, légterelő szárny, hátsó kerékburkolat)
  • Progress Performance rugóstagok (minimálisra csökkentett hasmagasság, optimalizált kerékösszetartás)
  • Tökéletesített generátorok
  • NGK gyújtógyertyák
  • Optimalizált feltöltés a szelepösszenyitás során

Mindez együttesen a fejlesztés során végzett mérések szerint 2,83 literes átlagfogyasztást eredményezett, ami, lássuk be, egészen tisztességes eredmény: harmadával kevesebb, mint az alapkivitelű Ioniq hibrid 4,3-as gyári értéke. Másfelől viszont erősen kétséges, hogy az a megspórolt másfél liternyi üzemanyag valaha visszatermelné a ráfordított költségeket.

De ez nem is volt szempont, hiszen a viccesen “HyperEconiq Ioniq” névre keresztelt tanulmányt az idei SEMA tuningshow-n fogják kiállítani az elkövetők.