A tavaly bevezetett DB11 kupé testvért kap a Volante, azaz a kabrió modell személyében. Nem kevesebb mint nyolc réteg vászonból varrták össze a vadonatúj tetőt, amely rekord alacsonyra csukható össze, így 20 százalékkal tágasabb marad alatta a csomagtartó, mint az előd DB9 Volante esetében. A zaj- és hőszigetelt szerkezet nyitása 14, zárása 16 másodpercig tart. 50 km/óráig nyitható a tető, még egyszer ugyanekkora szembeszélben. A négyféle árnyalatban választható tető tesztelése során egyébként 100 ezerszer nyitották és zárták időjáráskamrában a tetőt; egyetlen hónap alatt tíz évnyi nyüstölést kapott a szerkezet.
A DB11 ragasztott alumínium szerkezetét alkalmazó Volante 26 kilóval könnyebb elődjénél, ugyanakkor a karosszéria 5 százalékkal merevebb, így csendesebb és pontosabban vezethető.
Utóbbi nagy öröm, hiszen a 4,0 literes, ikerturbós V8-as motor legnagyobb teljesítménye 510 lóerő, maximális nyomatéka 675 Nm 2000/percnél – a V12-es modell kabriósításáról egyelőre nincs szó, de bizonyára ő is érkezik hamarosan. Megmaradt a kupé háromállású üzemmódkapcsolója, nyolcfokozatú automata váltója, nyomatékvektor-szabályozású, részlegesen önzáró differenciálműve, és elektromos szervokormánya is.
Most először kerültek Volante modell hátsó ülésére Isofix rögzítési pontok – ennek a vevők egyik része legalább annyira fog örülni, mint az első ülések faborítású háttámlájának egy másik ügyfélkör.
Az első példányok jövő márciusban érkeznek meg a márkakereskedésekbe; a DB11 Volante Németországban kereken 200 000 euróba kerül.