Eddig csak óvatosan hintették az információkat a Volvótól leszakadó sportos márkáról, a Polestarról, de most megérkezett az első autójuk, egy dögös kupé, ami le sem tagadhatná származását. Minden vonala a 2013-ban bemutatkozó Volvo Concept Coupé-tól származik, ami a legendás P1800-ast idézi, így mindenképpen közel lesz az anyamárkához a Polestar. Az újdonság részletei egyértelműen illeszkednek a Volvo jelenlegi formanyelvéhez, az első lámpák az XC60-asról, a hátsók pedig az S90-ről lehetnek ismerősek, ahogyan a platform is 50%-ban az az SPA nevezetű, melyre ma a svéd márka autói épülnek.

Egyetlen furcsaság, hogy az ismerős formák mellé egy helyen sem találjuk meg a Volvo jellegzetes logóját, így a hűtőrács is elég üresen mutat. Míg a Polestarral eddig apró kék plaketteken találkozhattuk, addigra ma egy stilizált, ezüst csillag lett az új márka logója. A fehér és fekete színben bemutatkozó 4,5 méteres kupénál azonban nem érnek véget itt az újdonságok. A Polestar 1 esetében mindenképp konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc volt a cél, melyet javarészt emissziómentes közlekedésre használnak majd a tulajdonosai.

600 lovas bitang kupé az első Polestar 1

600 lovas bitang kupé az első Polestar 29

Természetesen a Polestar 1 orrában is a Volvo megszokott új, 2 literes négyhengeres motorja kapott helyet, mely az első kerekeket hajtja, a hátsó tengelyen két elektromotor kapott helyet, melyek összesen 218 lóerős teljesítménnyel szállnak be a hajtásba. Az ígéretek szerint tisztán elektromos módban 150 kilométert képes majd megtenni a kupé. A konnektorról tölthető hibrid rendszer összteljesítménye kerek 600 lóerő, melyhez nem kevesebb mint 1000 Nm csúcsnyomaték társul. Egyéb adat nem áll rendelkezésre, de a bő 400 lóerős Volvo S90 T8 hasonló hajtásképlet és nagyobb súly mellett 5,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-as tempóra, ennél jó 1 másodperccel is gyorsabb lehet a Polestar 1.

Az akkumulátorok kapacitásáról egyelőre nem esik szó, csupán annyi, hogy az eddigieknél nagyobb méretűek, így jelentős súllyal gyarapodott a hajtás. Ám a Polestar 1 karosszériája teljes egészében karbonból készült, így jelentős súlyt takarítottak meg, ezzel együtt pedig 45%-kal nőtt a karosszéria merevsége, mely mindig jól jön egy sportos autónak. A jó vezethetőséghez Öhlins lengéscsillapítókkal szerelt adaptív futómű járul hozzá, valamint ígéretes a 48:52 arányú súlyelosztás is, továbbá az alacsony tömegközéppont.

600 lovas bitang kupé az első Polestar 30 600 lovas bitang kupé az első Polestar 31

Mindenhol a Volvo-modellekből ismerős elemek köszönnek vissza az utaskabinban, tehát a kormány és a műszerfal is éppen olyan, mint az anyamárka típusaiban, a hatalmas középső érintőképernyőn is pontosan az a rendszer fut, a váltókar itt is Orrefors kristályból van. A legfőbb különbség, hogy a beltér minden apró pontját bőrbe varrták.

Koncepciónak tűnik a karbon testű, hibrid kupé, pedig a Polestar 1-est csak pár apró ponton finomítják a sorozatgyártás előtt, tehát valószínűleg a képeken látható autóval találkozhatnak majd a kereskedésben is azok, akik 600 lovas, konnektorról tölthető kupéra vágynak majd. A márka csúcsmodelljéből terveik szerint évente 500 darab gördül majd le a szalagról.

A Polestar esetében ez csupán a kezdet, hiszen a palettán az 1-es mellett kizárólag elektromos hajtású modellek szerepelnek majd. Már azt is elárulták, hogy a 2019-ben bemutatkozó 2-es egy szélesebb körben elérhető típus lesz, mely a Tesla Model 3-as életét nehezíti meg, a Polestar 3-as pedig egy nagyobbacska SUV lesz.