1989-ben jelent meg az első Lexus ES, mely a Toyota Camry alapjait használta és leginkább arról lehetett felismerni, hogy a Toyotával ellentétben elegáns, keret nélküli ablakokat kapott mind a négy ajtajára. Az eltelt közel 30 év alatt a modell már a hatodik generációjánál tart, de Európába még nem jutott el a majdnem 5 méteres limuzin. Bár a jelenlegi modellt már nem lenne racionális bevezetni, ezért a jövőre megjelenő, új modell érkezik majd meg az öreg kontinensre.
A jelenlegi modell 2012 óta van gyártásban, tehát éppen esedékes lesz a modellváltás, képünkön a modellfrissített változat látható, ami már orsó alakú maszkjával illeszkedik a Lexus jelenlegi formanyelvéhez.
Az aktuális ES-t Amerikában kétféle hajtáslánccal kínálják, az egyik verzióban 3,5 literes V6-os benzinmotor dolgozik 268 lóerős teljesítménnyel és 336 Nm csúcsnyomatékkal, amihez természetesen automata váltó csatlakozik, hat fokozottal és elsőkerék-hajtású. Természetesen van hibrid is, mely az ES300h nevet viseli és a hajtás fő eleme a 3 literes, négyhengeres benzinmotor, mely az elektromos hajtással együtt kerek 200 lóerős rendszerteljesítményre képes.
Formatervében nem várható drámai változás, marad a hatalmas maszk és az élesebb vonalak, ahogyan az új LS-en is látható, a hajtásláncok terén azonban nagyobb szerepet kap majd a hibrid rendszer. Ezzel együtt az a furcsa helyzet állhat elő, hogy a Lexus két hasonló méretű modellt kínál, hiszen a jelenlegi GS is éppen ebben a méretosztályban verseng a vevőkért.