2017 nyarán leplezte le a Ssangyong a csúcsmodellje, a Rexton negyedik generációját, amely november elején érkezik a hazai márkakereskedésekbe. Mit tud az új modell?
4850 mm hosszú, 1920 mm széles, 1800 mm magas, a tengelytávolsága 2865 mm. A Rexton legújabb változatában a korábbinál erősebb és nyomatékosabb 2,2 literes dízelmotor dolgozik, mely váltótól függően 181-187 LE teljesítmény mellett 400-420 Nm nyomatékot produkál. Előbbi adat a hatfokozatú kézi váltóval szerelt modellre vonatkozik, utóbbi a Mercedestől származó hétsebességes automata esetén igaz. Nagyjából 11,5 másodperc alatt gyorsul százra az üresen két tonnánál is nehezebb kocsi, végsebessége 180 körül alakul.
Az alapmodell kétkerék-hajtású, míg a drágább modellek 4×4-esek. A Borg Warner tervezte kapcsolható összkerékhajtás révén a Rexton G4 továbbra is elboldogul terepen, miközben képes akár 3 tonnát is vontatni. Normál menetben a hátsó kerekek hajtottak, csak szükség esetén kapcsolódnak be az elsők a hajtásba, persze fixre is zárható. Elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztés kerül a kocsiba, amelyhez multi-link, független hátsó felfüggesztés társul.
Az öt- vagy hétüléses kivitelben is elérhető Rexton G4 modern megoldásokkal büszkélkedhet, így 9,2″ érintőképernyős multimédia rendszer, automata vészfékező rendszer, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, sávváltásasszisztens, ütközésfigyelmeztetés, fényszóróasszisztens, holttérfigyelő, 360 fokos kamera, hátsó keresztforgalom figyelmeztető, táblafelismerő rendszer, holttérfigyelő rendszer, motoros csomagtérajtó, szellőztethető vezetőülés is elérhető hozzá.
Az alapmodell 8 millió forint, míg a legdrágább változat listaára 10 890 000 forint. A plusz két ülésért minden esetben fizetni kell, 190 ezer a felár. Olyan autóknak lehet ellenfele, mint a Skoda Kodiaq, Nissan X-Trail, Peugeot 5008.