Az alacsony súlyú és remek vezethetőséget kínáló Lotusok sosem arról voltak híresek, hogy a hétköznapi használat során hogyan teljesítenek, hiszen egy ilyen sportkocsival leginkább a pályanapokra érdemes kilátogatni, amit szerencsére meg is tesznek a tulajdonosok. Épp ezért a Lotus mindig készül valami különlegessel azok számára, akik komolyan veszik a másodpercek elleni küzdelmet. Legújabb ilyen modelljük az Elise Cup 260.

A lényeg ebben az esetben is a lehető legalacsonyabb súly elérése, ami egy olyan rettentően könnyű sportkocsinál, mint a Lotus Elise, nem is olyan egyszerű folyamat. Apránként szedték össze a megtakarítható kilogrammokat, így a hátsó szárny és az első légbeömlő áttervezése 1,1 kilogrammal tette könnyebbé az autót. A tetőn lévő takaróelemen 07 kg-ot nyertek, a fékeken 4 kg, az üléseken 6 kg, a lítium-ion akksin 9 kg jött össze. Végeredményben a Cup 260 összesen 15 kilogrammal könnyebb elődjénél, ami azt jelenti, hogy száraz tömege 862 kg.

Bitang pályaautót készített a Lotus 1

Bitang pályaautót készített a Lotus 13

Csak a leglényegesebb dolgok találhatóak az autó belsejében is, az utastér két karbon vázú kagylóülést tartalmaz, amikre vékonyka alcantara bevonat került, ahogyan a műszerfalra is. Az ezüstösen fénylő váltóval egy – gyorsabb fokozatcserét ígérő – hatsebességes sportváltót kezelhet az a szerencsés, aki a volán mögé ülhet.

1,8 literes kompresszoros motor hajtja az apróságot, melynek teljesítménye 7200-as fordulatnál 250 lóerő, mellé pedig 255 Nm csúcsnyomaték társul 4000-től 6500-ig. Álló helyzetből százas tempóra 4,2 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 243 km/óra. Az aerodinamikai megoldások miatt 180 kg leszorítóerőt termel csúcssebességnél.