Már nagyon sokszor röppent fel a hír, hogy leköszön a Mercedes-Benz egyik állócsillaga, az évtizedek óta létező G-osztály, most azonban tényleg közeleg a kicsit modernizált generáció, ami persze nem változtat drámaian a típus megszokott formátumán. Hogy felejthetetlen maradjon ez az időszak, ezért a Mercedes limitált szériás modellel ünnepli a típust, amibe a legbitangabb motor került. A Mercedes-AMG G65 Final Edition motorterébe bő kézzel mérték a hengereket és a lóerőket.

Bizonyára villámgyorsan gazdára talál a különleges kiadás minden darabja, amiből igen keveset, csupán 65 darabot készít a Mercedes a Graz-i gyártósoron. Bár a G65-ös tulajdonosai a legritkább esetben használják terepen az autóikat és a limitált szériák esetében ez fokozottan igaz, azért bizonyára megnyugtatja őket a tudat, hogy még a legnagyobb motorral szerelt, sportosabb G-osztálynak is 60 centiméter a gázlómélysége, elől és hátul is 27 fok a terepszöge és akár 80%-os emelkedőnek is nekiindulhatnak.

100 milliós búcsúkiadás a G-osztályos Merciből 1

100 milliós búcsúkiadás a G-osztályos Merciből 9

A Final Edition búcsúszéria 21 colos felniken gurul, ami mögött ezüst színű féknyergek vannak. Az oldalán AMG modellekről már ismerős matrica készlet fokozza a sportos hangulatot. Néhány részletet bronz színűre pingáltak, a fellépők és a kipufogó azonban fekete színt kapott. Az utastérben a szokottnál is több a bőr és az alcantara, a fekete kabint világosbarna varrással és karbonmintás betétekkel dobták fel. Fűthető és szellőztethető multikontúr ülések és csapott aljú sportkormány is jár a csomaghoz.

A 6 literes V12-es turbómotor 630 lóerős teljesítményű, ami mellé 1000 Nm csúcsnyomaték társul. Az AMG többször is hangsúlyozza, hogy a feltöltött 12 hengeres tudna többet is, de azt már nem venné szívesen a váltó. Nem mellesleg az 5,3 másodperces százas sprint több mint tisztességes egy ilyen hatalmas autótól.