Örökké érvényes, 1968-as receptet vett elő a Porsche, mégpedig a 911 T-jét. A purista modellben minden arról szól, hogy a vezetés tényleg élmény legyen. Alacsonyabb súly, rövidebb fokozatok, kézi váltó, hátsókerék-hajtás és mechanikus önzáró differenciálmű garantálja az élvezetes perceket az új 911 T-ben. Az új modell az alapmodell 911 Carrerán alapul, de számos olyan felszerelést kapott, mely csak az erősebb modellekhez rendelhető. Ilyen például a 20 mm-rel lejjebb ültetett PASM felfüggesztés, valamint a súly-optimalizált Sport Chrono csomag, valamint a hátsókerék-kormányzás.
A hátsó ablakok vékonyabb üvegből készültek, az ajtók belső felén szövetből készült ajtónyitót találunk és a hangszigetelésből is kihajítottak egy jó nagy adagot a súlycsökkentés miatt. Hátsó üléseket és érintőképernyős fedélzeti rendszert szintén nem találunk a 911 Carrera T fedélzetén, az üléseket is a bőrnél jóval könnyebb Sport-Tex szövetkárpit borítja. A váltókaron lévő fokozatkiosztás ábrája piros díszítést kapott. A sok elhagyott apróság eredménye 20 kilogramm megtakarítás a kiindulási alaphoz képest, az autó 1425 kg-ot nyom a mérlegen.
Olyan apróságokból, mint a 20 colos antracit színű alufelnik, a szintén szürke árnyalatú matricázás, valamint az ezekhez passzoló tükörházakról azonnal felismerhető lesz a 911 Carrera T, az élesebb szeműek kiszúrhatják még az aerodinamikailag optimalizált első splittert is a lökhárító alján.
A két turbóval feltöltött hathengeres boxeremotor teljesítménye változatlan, tehát maradt 370 lóerős, nyomatékból pedig 1750-es fordulattól egészen 5000-ig 450 Nm áll rendelkezésre. Viszont javult a súly-lóerő arány, így már csak 3,85 kg-ot kell cipelnie egyetlen lóerőnek a purista modell esetében. A rövidebb váltónak és a mechanikus differenciálműnek köszönhetően a 911 Carrera T 0,1 másodperccel gyorsabban ér 100 km/órás sebességre, mint a sima 911 Carrera, így 4,5 másodpercig tart a sprint. Bár a 911 Carrera T esetében az egyszerűség a lényeg, a vásárlók megrendelhetik a 4,2 másodperces százas sprintidő és a kényelmesebb autózás, valamit a gyorsabb fokozatcsere érdekében a PDK duplakuplungos váltóval is. A végsebesség mindkét változat esetében 290 km/óra feletti.