Az már rég nyílt titok, hogy a katalógusokban megadott fogyasztási értékek cseppet sem tükrözik a valóságot. Mivel már nem csak a vásárlókat zavarják a semmit sem jelentő számok, ezért gőzerővel dolgozzák ki az új mérési rendszert, mely sokkal valósághűbb adatokat szolgáltat majd az adott autóról, addig viszont a különböző apró kutatások világítanak rá a problémára.
Végtelenül egyszerű tesztet szervezett az Ausztrál Automobil Szövetség, amiben harminc különböző erőforrással szerelt és eltérő kategóriájú autót vetettek alá valós körülmények között a fogyasztás mérésére. Az eredmény természetesen cseppet sem pozitív, ami ebben az esetben kicsit sem meglepő az előzmények fényében.
A hagyományos motorokkal szerelt autók között volt olyan példány, mely 59%-kal lépte túl a katalógusban megadott értéket. Legmegdöbbentőbb azonban éppen a takarékos mezőnyből érkezett, a konnektorról tölthető hibrid hajtáslánccal szerelt autó négyszeresét produkálta a gyári értéknek.
A dízelmotoroknál a károsanyag-kibocsátás a 12 vizsgált autóból 11 esetben nem felelt meg a környezetvédelmi szabályoknak, az egyik tesztpéldány hétszer több káros részecskét engedett ki valós körülmények között, mint a jelenleg érvényben lévő NEDC ciklus szerint.
Az ausztrálok friss méréseit értékelve kiderült, hogy a vizsgált autók alapján átlagosan 23%-kal fogyasztanak többet az autók a katalógusban megadott értéknél. Egyértelmű lett számukra az is, hogy a gyártók érezhetően a laboratóriumi mérésekre készítik fel az autókat, aminek során valóban félrevezető értékek születnek.