Míg a legtöbb gyártó arra törekszik, hogy a világ minden pontján azonos modellpalettát kínálhasson a vásárlók számára, addig a japánok számos ponton eltérnek ettől a felfogástól. Szinte megszámlálhatatlan olyan modell létezik a kínálatban, mely más országokba el sem jut, kizárólag Japánban szerepel az árlistán. A legtöbb esetben persze a helyi szokások alakították így, gondoljunk csak az apró, helytakarékos és olcsóbban használható kei carokra, de bizonyos esetben a legjobb és legerősebb modelleket tartják meg maguknak. A Subaru is minden Impreza generációból készített eddig S jelzésű modellt, így a WRX STi sem maradhatott S208 Special Edition nélkül, ami természetesen csak a japánoknak szól.

A halványkék – World Rally Pearl Blue – színben pompázó különleges modellből csak 450 darab készül majd, amik bizonyára hamar gazdára találnak. Ahogyan korábban, úgy most is megmaradtak a fő jellegzetességek a limitált példányt illetően, tehát eltérő aerodinamikai elemeket, BBS alufelniket és sportosabb hátsó szárnyat kap az S208-as. Igaz, hogy a karbon hátsó szárnyat tartalmazó csomagot már csupán 350 vásárló szerezheti meg az S208-hoz. Itt azonban nincs vége a sornak, a technikát bűn lett volna érintetlenül hagyni.

Ezt az erős Subarut is csak a japánok kapják 1

Ezt az erős Subarut is csak a japánok kapják 9

A 2 literes, turbós, négyhengeres bokszermotor ebben a változatban 28 lóerővel gazdagodott, így már 329 tagú a ménes. A lengéscsillapítók a Bilsteintől érkeztek és állíthatóak, a nagyobb kanyarsebességet pedig a hátsó kerekek közti aktív nyomatékelosztás segíti. Az utastér Recaro sportülésekkel és sportosabb műszeregységgel gazdagodott.

A Subaru biztosan sejti, hogy nagy érdeklődés mutatkozik majd a csúcsot jelentő WRX STi-re, ezért előre közölte, hogy amennyiben túljelentkezés lesz az S208-asra, abban az esetben sorsolással döntik el, hogy ki kaphat a limitált szériás modellből. Sok szerencsét kívánunk a vásárlási szándékkal jelentkezőknek!