A századik születésnap óta mintha nem tudnának leállni az évfordulók ünneplésével a BMW-nél, legfrissebb okuk az önfeledt pezsgőbontásra az M3-as amerikai bevezetése, mely éppen harminc éve történt meg. Ennek tiszteletére készítettek is egy különleges modellt, melyet a kontinens legnagyobb autós eseményén, a Las Vegasban rendezett SEMA Show-n mutattak be. A BMW M3 30 Years American Edition névre keresztelt modellből ugyan nem készül limitált széria, csupán ez az egy darab kerül majd valamelyik szerencsés gyűjtő garázsába. Az Individual programban viszont később bármelyik hazafi számára készítenek ilyet a bajorok.

Hogy egy kicsit segítsünk azoknak, akik mégis egy pontosan ilyen gépre vágynak, elmondjuk, hogy a karosszériát a Frozen Red II színre fényezték, hozzá pedig szinte minden kiegészítőt feldobtak az M Performance katalógusból. Karbonból készültek a tükörházak, az első lökhárító alatti légterelők és a hátsó szárny is, ami mellé néhány matricát ragasztottak fel. Az elöl 19, hátul 20 colos méretű, könnyített alufelniket szintén megtalálhatjuk a kínálatban, igaz eredetileg nem szatén arany színűre fényezik őket. A sportosabb vezethetőségről jobb fogású, alcantarába húzott M Performance kormány és állítható sport felfüggesztés is gondoskodik, a megfelelő hangi élményért pedig titán kipufogórendszert raktak az autó alá.

Az igazi meglepetés a beltérben vár, hiszen a kabin legfőbb elemeit az amerikai zászló színeivel húzták be, így minden ülés és az ajtókárpitok is fehér alapon kékkel és pirossal díszítettek. Az üléstámlákra és a hátsó ablak árnyékolójára, valamint az utas oldalán lévő díszbetétre is az alkalomhoz illő logó került.

Nincs ennél amerikaibb BMW M3-as 1

Nincs ennél amerikaibb BMW M3-as 23 Nincs ennél amerikaibb BMW M3-as 24

A technikáról nem esik szó, de az ünnepi modell nagy valószínűséggel a BMW M3-as Competition csomagos verziójából készült, melynek 3 literes biturbó sorhatos motorja 450 lóerőt teljesít, mellé pedig 550 Nm nyomatékkal lehet elfüstölni a hátsó gumikat. Álló helyzetből 100 km/órás tempóra kereken 4 másodperc alatt gyorsul a bajorok sportlimuzinja, a vágta pedig alapesetben 250-es tempóig tart az elektronikus korlát miatt.