Csinosabb fényszórók, okosabb multimédia, takarékosabb motorok: erről szól csupán az autók félidős ráncfelvarrása, igaz? Hát persze, hogy nem. Az eladott autókkal szerzett tapasztalatok alapján olykor egészen apró, máskor jelentősebb darabokat is módosítanak a konstrukcióban, csiszolgatják azokat az elemeket, amelyek karcosak maradtak az első nekifutásra.
A Lexus IS harmadik, jelenlegi szériája például bemutatásakor nem nyűgözte le az észak-amerikai közlekedésbiztonsági biztosító intézet (IIHS) utasbiztonságot vizsgáló szakembereit: a kisátfedéses frontális ütközéses, illetve a ráfutásos ütközéses helyzetekben az egyébként jó ütéselnyelő képességgel rendelkező karosszéria nem optimálisan vezette el az ébredő erőhatásokat.
Ettől még megvolt az erős négyes, de pont az utasbiztonság nem az a terület, ahol spórolni illik a minősítésen. Ezért a Lexus a ráncfelvarrás során megerősítette az orr szerkezetét, és áttervezték a vezetőoldali ajtót, illetve az annak alsó zsanérját megtámasztó konzolt, valamint a küszöböt. Ezzel a megismételt törésteszten már csak 18 centiméterre hatoltak be a motortéri elemek a vezető oldali lábtérbe, ám a mérések szerint ez még mindig súlyos lábszár-sérüléseket eredményezett volna.
Ezért a Lexus mérnökei ismét leültek a tervezőasztalhoz, és lecserélték az orrész, illetve a lábtér gyártásánál használt anyagokat. Ezzel 12,5 centi alá csökkent a lábtér zsugorodása, a minősítés pedig elfogadhatóból jóra ugrott, ami összességében csillagos ötöshöz (Top Safety Pick+ címkéhez) segítette hozzá az autót.