Öt és fél év alatt csaknem egymillió kilométert tettek meg egy Škoda Roomsterrel a MÁV pécsi vasútbiztonsági járőrei – írja a vasúttársaság. Állításuk szerint az 1,4 literes, szívómotoros autónak nem volt jelentősebb műszaki hibája csaknem fél évtized alatt.
2012 februárjában vette át az autót a MÁV a Porsche Lízingtől, több mint negyven másik Roomsterrel együtt. Az autót a vasúttársaság pécsi biztonsági főigazgatósága kapta, ahol azóta majdnem elérte futásteljesítménye az egymillió kilométert, egész pontosan a 997 882-t mentek vele.
A vasútbiztonsági járőrök naponta átlagosan 500-600 kilométert tettek az autó számlálójába, főként Dél-Magyarországon. A pécsi telephelyről indultak például Paks és Kaposvár térségében végzett ellenőrző körutakra, és a Balaton déli partján is gyakran megfordultak.
A szervizperiódusok és az olajcserék szigorú betartásán, a törődésen, illetve a gondos karbantartáson kívül az 1400 köbcentis, 16 szelepes benzinmotor élettartamára kedvező hatással volt, hogy – az indulásokat követő rövid felmelegedést leszámítva – szinte egész nap üzemmeleg állapotban használták az autót. Ráadásul műszakonként változó személyzet vezette, ennek ellenére sem keletkezett jelentősebb műszaki hiba a kocsiban.