Az MIT tudományegyetem vegyész- és gépészmérnök professzorainak kutatócsoportjait kérte fel a Lamborghini, hogy segítsenek vadonatúj tanulmányautójuk, a Terzo Millennio kifejlesztésében. Az energiatárolási technológiák és az innovatív anyagok terén nagy tapasztalattal rendelkező kutatók munkássága is hozzájárulhat ahhoz, hogy megvalósuljon a Lamborghini első elektromos sportautója.
Akkumulátorok helyett például szuperkapacitású kondenzátorokat alkalmaznának. Hozzájuk hasonlót találunk már a V12-es Aventadorokban, ám ott értelemszerűen alacsony feszültségről van szó, ide pedig valami komolyabbra van szükség, ami a fékenergia visszanyerését és az energia tárolását üzemórától és környezeti viszonyoktól függetlenül képes megoldani.
Ezen a ponton léptek be a képbe az anyagtudósok, akik olyan szénszálas kompozitokon dolgoznak, amelyek önmaguk képesek az energia tárolására – magyarul a Terzo Millennio borítólemezei egyben áramtároló egységek is lesznek. Sőt, az újszerű anyag képes megjavítani az apróbb töréseket: ezekbe különleges vegyi anyagot juttat egy rendszer, így megállítható az anyag további repedése. A Terzo Millennio kerékagy-motorokat kapott, szám szerint négy darabot.
Ezekhez képest a versenyautókat és repülőgépeket idéző, minimalista vezetői környezet és dizájn szinte sokadrendű, de azért a fedélzeti rendszerek terén megint csak tudtak újat alkotni a tervezők: a beépített szimulátor segítségével autónk kormánya mögött gyakorolhatjuk be egy-egy versenypálya nyomvonalát, mielőtt élesben is kipróbálnánk tudásunkat.