A limitált szériás Exige Cup 380 utódjaként lép színre a Lotus Exige Cup 430. A 13 százalékkal (+55 LE) nagyobb motorteljesítmény és az akár 1056 kg-ra leszorítható menetkész tömeg együttesen annyit tesz, hogy az elődmodell 355 LE/tonna arányához képest itt már 407 LE/tonnáról beszélhetünk – a másik irányból megfogalmazva egyetlen lóerőnek immár nem 2,82, hanem csupán 2,46 kilogrammot kell mozgatnia.

Új házi bajnokot avatott a Lotus 1

Ehhez jön hozzá 220 kg maximális leszorítóerő, aminél jóval fontosabb, hogy az új modell már 160 km/óránál képes ugyanazt a leszorítóerőt kifejteni, amihez az Exige Cup 380-asnak még 270-nel kellett száguldania. Ehhez egyedi szénszálas csatornákat alakítottak ki, módosították az első légbeömlők méretét és alakját, hátra versenypályáról menekített szárnyat szereltek.

A 430 lóerős, 440 Nm nyomatékú motor, amely szabadon forog el 7000/percig, 3,3 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az autót, a végsebesség 290 km/óra. Mindent egybevéve az Exige Cup 430 a Lotus valaha épített legfürgébb közúti autója: a gyári tesztpályán, a 3,54 kilométeres Hethelen 1,2 másodperccel hamarabb (1 perc 24,8 másodperc alatt) ért körbe, mint az amúgy szintén brutális Lotus 3-Eleven utcai kiadása.

Új házi bajnokot avatott a Lotus 9

Akár légzsák nélkül is kérhető az autó, azzal is spórolhatunk néhány kilót