A Michelintől a Bridgestone-ig számtalan abroncsgyártó kísérletezett már levegő nélküli abroncsokkal. A szükséges rugalmasságot sűrített levegő helyett deformálódó lamellák (küllők) segítségével megoldó eszközök jelenleg is használatban vannak targoncák, bányagépek és egyéb, nagy teherbírás, sérülésmentes használatot igénylő, de csekély sebességi terhelésű gépeken.
A Toyota szerint azonban itt az ideje, hogy a közutakra is kivigyük a technológiát – méghozzá villanyautókon. A Tokiói Autószalonon bemutatott Fine-Comfort Ride tanulmányautó már ezt a megoldást alkalmazta, nem véletlenül: a levegőmentes abroncs ugyanis megfelelő anyagok és gyártástechnológia alkalmazásával akár 30 százalékkal könnyebb lehet a tradicionális abroncs/kerék párosnál, így ideális kiegészítője az agymotoros hajtásrendszereknek.
A Fine-Comfort Ride tanulmányautón is alkalmazott rendszerben a villanymotort közvetlenül a kerékagyba (agymotor) építik be, ami jó hatásfokú hajtást eredményez, viszont megnöveli a rugózatlan tömeget, ami rontja a jármű menetstabilitását és irányíthatóságát. A levegőmentes abronccsal ellensúlyozható az agymotor plusz tömege, így a megoldásnak csak az előnyeit élvezzük, a hátrányok nélkül.
A technológia gyártási költsége már ma is versenyképes, ám a tömegcsökkentésen még dolgozni kell, ráadásul, ahogy a projekt vezető mérnöke elmondta, egyelőre nagyobb a gördülési ellenállása az airless abroncsnak, mint a felfújtnak.
Ezek azonban csak technológiai kérdések, és az ehhez hasonló újítások általában nem műszaki, hanem engedélyeztetési akadályokon buknak meg. Az autógyártók eddig komoly ellenállást mutattak a légtelen abroncsokkal szemben, a Toyota támogatása viszont elhozhatja azok széles körű alkalmazását az autóiparban.