Benzinvérűektől gyakran hallható, hogy a dízel csak traktorba való, de legjobb esetben is megáll a területi képviselő fehér Ford Focusánál a móka, a gyakorlat azonban nem ezt mutatja. Sok autógyártó ma is számít a gázolajos erőforrásokra és igyekeznek egyre tisztábbá tenni őket, de ezen irányú tervek mellett néhány modell nem csupán gazdaságos működést, hanem sportos vezethetőséget ígér.
Audi TT 2.0 TDI quattro
Nem csak bitang, öthengeres turbómotorral szerelt példányok gördülnek le a győri Audi gyár szalagjáról, hanem 2 literes dízelmotorral szerelt példányok is 184 lovas teljesítménnyel és 380 Nm nyomatékkal is. Nem eget rengető számok, de a kis sportkupét tisztességgel repíti a TDI is.
Nem csak bitang, öthengeres turbómotorral szerelt példányok gördülnek le a győri Audi gyár szalagjáról, hanem 2 literes dízelmotorral szerelt példányok is 184 lovas teljesítménnyel és 380 Nm nyomatékkal is. Nem eget rengető számok, de a kis sportkupét tisztességgel repíti a TDI is.
Fotó megosztása:
Könnyű ítélkezni egy dízel szabadidő-autó felett, de a Porsche-t kötelezi a név, ezért alaposan átdolgozták a Q5-ös Audi alapjait, hogy méltó legyen a sportos márkához. A 3 literes dízelmotorral szerelt Macan 258 lovas és 580 Nm nyomatékú. Álló helyzetből 6,3 másodperc alatt ér 100-as tempóra, de nem csak egyenesben brillírozik a kisebbik Porsche SUV.
Könnyű ítélkezni egy dízel szabadidő-autó felett, de a Porsche-t kötelezi a név, ezért alaposan átdolgozták a Q5-ös Audi alapjait, hogy méltó legyen a sportos márkához. A 3 literes dízelmotorral szerelt Macan 258 lovas és 580 Nm nyomatékú. Álló helyzetből 6,3 másodperc alatt ér 100-as tempóra, de nem csak egyenesben brillírozik a kisebbik Porsche SUV.
Fotó megosztása:
Külsőre csupán a hátulján elhelyezett SD logó különbözteti meg a MINI Cooper dízel változatát a benzinestől, a go kart szerű vezetési élmény azonban a 170 lovas dízellel is a helyén van. A 2 literes turbódízel 360 Nm nyomatéka könnyedén repíti a retrós apróságot. A 7,2 másodperces százas sprint csupán fél másodperccel marad ez a benzines változattól.
Külsőre csupán a hátulján elhelyezett SD logó különbözteti meg a MINI Cooper dízel változatát a benzinestől, a go kart szerű vezetési élmény azonban a 170 lovas dízellel is a helyén van. A 2 literes turbódízel 360 Nm nyomatéka könnyedén repíti a retrós apróságot. A 7,2 másodperces százas sprint csupán fél másodperccel marad ez a benzines változattól.
Fotó megosztása:
Az AMG-nél nagy ívben elkerülik a dízelmotorokat, egy kisteherautót kivéve a C-osztályból készült csupán gázolajos, sportosított változat, melyen a C30 CDI AMG típusjelzés volt olvasható. A 3 literes, soros, öthengeres motor teljesítménye 231 lóerő, maximális nyomatéka 540 Nm. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre kevesebb mint 7 másodperc alatt gyorsítja a C-osztályt.
Az AMG-nél nagy ívben elkerülik a dízelmotorokat, egy kisteherautót kivéve a C-osztályból készült csupán gázolajos, sportosított változat, melyen a C30 CDI AMG típusjelzés volt olvasható. A 3 literes, soros, öthengeres motor teljesítménye 231 lóerő, maximális nyomatéka 540 Nm. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre kevesebb mint 7 másodperc alatt gyorsítja a C-osztályt.
Fotó megosztása:
A legnépszerűbb választáshoz, a 320d-hez nyúlt hozzá az Alpina, ebből lett a D3 S Bi-Turbo, aminek már a neve is jól jelzi, hogy a négyhengeres motor plusz egy feltöltővel gazdagodott. Az eredmény 214 lóerős teljesítmény és 450 Nm csúcsnyomaték lett 7 másodperc körüli százas sprintidővel és maximum 244 km/órás végsebességgel.
A legnépszerűbb választáshoz, a 320d-hez nyúlt hozzá az Alpina, ebből lett a D3 S Bi-Turbo, aminek már a neve is jól jelzi, hogy a négyhengeres motor plusz egy feltöltővel gazdagodott. Az eredmény 214 lóerős teljesítmény és 450 Nm csúcsnyomaték lett 7 másodperc körüli százas sprintidővel és maximum 244 km/órás végsebességgel.
Fotó megosztása:
MINI Cooper SD
Külsőre csupán a hátulján elhelyezett SD logó különbözteti meg a MINI Cooper dízel változatát a benzinestől, a gokartszerű vezetési élmény azonban a 170 lovas dízellel is a helyén van. A 2 literes turbódízel 360 Nm nyomatéka könnyedén repíti a retrós apróságot. A 7,2 másodperces százas sprint csupán fél másodperccel marad ez a benzines változattól.
Porsche Macan S Diesel
Könnyű ítélkezni egy dízel szabadidő-autó felett, de a Porschét kötelezi a név, ezért alaposan átdolgozták a Q5-ös Audi alapjait, hogy méltó legyen a sportos márkához. A 3 literes dízelmotorral szerelt Macan 258 lovas és 580 Nm nyomatékú. Álló helyzetből 6,3 másodperc alatt ér 100-as tempóra, de nem csak egyenesben brillírozik a kisebbik Porsche SUV.
Mercedes-Benz C30 CDI AMG
Az AMG-nél nagy ívben elkerülik a dízelmotorokat, egy kisteherautót kivéve a C-osztályból készült csupán gázolajos, sportosított változat, melyen a C30 CDI AMG típusjelzés volt olvasható. A 3 literes, soros, öthengeres motor teljesítménye 231 lóerő, maximális nyomatéka 540 Nm. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre kevesebb mint 7 másodperc alatt gyorsítja a C-osztályt.
Alpina D3 Bi-Turbo
A legnépszerűbb választáshoz, a 320d-hez nyúlt hozzá az Alpina, ebből lett a D3 S Bi-Turbo, aminek már a neve is jól jelzi, hogy a négyhengeres motor plusz egy feltöltővel gazdagodott. Az eredmény 214 lóerős teljesítmény és 450 Nm csúcsnyomaték lett 7 másodperc körüli százas sprintidővel és maximum 244 km/órás végsebességgel.